در نشست حامیان مالی یارستان کودکستان بیان شد:

با آموزش درست اولیا می‌توان 3 میلیون مربی داشت

تهران(پانا) - در جلسه حامیان مالی رویداد یارستان کودکستان عنوان شد با ورود اولیا و آموزش درست آنان می‌توان 3 میلیون مربی داشت.

کد مطلب: ۱۳۹۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
با آموزش درست اولیا می‌توان 3 میلیون مربی داشت

نشست سرمایه گذاران و حامیان مالی حوزه کودک در رویداد یارستان کودکستان برگزار شد.

در این نشست مجتبی همتی فر؛ رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بیان کرد: اولین چالش تولیدکنندگان مسئله مالی است که قرار است تولید داشته باشند اما سرمایه ای برای تولید ندارند. این یک سرمایه گذاری زودبازده نیز به حساب می‌آید.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در رابطه با محصولات رویداد بیان کرد: محصولات این رویداد دو قسمت هستند، بعضی از محصولات تمام مسائل مالی، فکری و ...را داشته و به دنبال تایید هستند. دسته دوم محصولاتی هستند که اولیای دغدغه‌مند، مربیان و معلمان و حتی مسئولین مساجد با فکری ساده به رویداد معرفی شده که با یک حمایت مالی و فکری بتواند رشد کرده و در اختیار کودکان و خانواده های آنان قرار گیرد.

همتی فر در این جلسه یکی از عوامل تاثیر گذار در تضمین فروش را اشاره به محصول در کتب درسی برشمرد و اظهار کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار بر اهمیت پیدا کردن و یافتن بازار عرضه و تقاضا، پیدا شدن ابزار در کتب درسی و کمک درسی است. ابزاری که برای یادگیری در کتب درسی به کار رفته اند پس از اشاره در کتب، تقاضای بیشتری پیدا کردند. این یکی از راه های تضمین فروش برای سرمایه گذاران است.

وی همچنین تاثیر شبکه‌های تلوزیون کودکان را در روند شناخته شدن مسائل در حوزه کودک بسیار مهم برشمرد و گفت: یکی از مسائل ما چالش دو زبانی در برخی استان های کشور بود. شبکه های رسانه‌ داخلی که مختص کودکان است تاثیر بسیاری بر حل این چالش داشتند. چرا که در این شبکه‌ها با گفت و گو به زبان فارسی، کودک را با کلمات و واژگان به نحوی آشنا کردند. پس رسانه های کودک نیز یکی دیگر از تضمین های فروش برای سرمایه گذاری است.

در ادامه میرمجید خدام؛ معاونت تعلیم و تربیت کودک به گستردگی زیست بوم کودک اشاره کرد و گفت: بحث زیست بوم کودکی ورای کودک است. در حالی که در حوزه بازی، آموزش و... مربیان و والدین نیز به آن افزوده خواهند شد. یک عدد و رقم های ساده ای وجود دارد که ما زیر ساخت ها و زنجیره های تولید آن را داریم، بدان معنا که توان عملی جمهوری اسلامی تولید این محصولات است، اما هیچ گاه این مسئله به یک زنجیره کامل بدل نشده است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تبیین محصولات برای خانواده ها بیان کرد: نظر ما این است که همه زیست بوم را در بر بگیریم و فقط به کودک ننگریم. پدر و مادر و والدین را نیز در محصولات مورد بررسی قرار دهیم. محصولات تولیدی امسال این مهم را در نظر داشت و ما به دنبال آن هستیم این محصولات را به صورت بسته تهیه کرده و ارائه دهیم. چرا که ما یک و نیم میلیون نفر
آموزش دهنده داریم، اما با ورود اولیا می‌توانیم با آموزش درست، 3 میلیون مربی داشته باشیم.

خبرنگار دانش آموز: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار