یک دانش‌آموز خبرنگار فعال:

خبرنگاری موجب رشد چندین مهارت در دانش‌آموز می‌شود

قم (پانا)- خبرنگار پانا و فعال رسانه‌ای گفت خبرنگاری موجب رشد شخصیت و تقویت چندین مهارت دیگر در یک نوجوان دانش‌آموز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۵۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاری موجب رشد چندین مهارت در دانش‌آموز می‌شود

ایام گرامیداشت خبرنگار فرصتی گرانبهاست که به ویژگی های این مهارت و کسانی که به آن علاقه دارند، پرداخته شود.

بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر زحمات خبرنگارها نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود و در اختیار افکار مردم قرار نمی گیرد.

به واسطه خبرنگاری ظرفیت های متنوعی پیش روی انسان ایجاد می شود و لذا هر فردی که عنوان پرافتخار خبرنگار را یدک می کشد، باید قدر آن را بداند.

به مناسبت روز خبرنگار گفتگویی را با نرگس فارسی از خبرنگاران فعال خبرگزاری پانا استان قم انجام داده ایم.

اکنون که خبرنگار هستید چه حسی دارید؟
«برای اولین که وارد این مهارت شدم تصورم این بود که کار سختی است اما دیدم بسیار آموزنده و جذاب و پرهیجان است و اکنون احساس خوبی دارم که خبرنگار هستم بخصوص از این جهت که می توانم خدمت بزرگی را به جامعه ام ارائه دهم.»

چه مدت است که خبرنگار هستید؟ خاطره ای هم دارید؟
«بنده بیش از 2 سال است که با خبرگزاری پانا در استان قم و شهرستان جعفریه همکاری دارم و تاکنون ده ها خبر و گزارش تصویری تهیه و منتشر کرده ام. البته در حال حاضر به سبب تجربیاتی که کسب کردن، با رسانه های دیگری هم در ارتباط هستم. بهترین خاطره هایم مربوط به مصاحبه با مسئولان، حضور در همایش های گوناگون، حضور در جمع دوستان خبرنگارم در کارگاه های خبرنگاری و نیز هیجان ها و استرس های مربوط به تهیه و انتشار خبر می شود.»

چه کسانی در فعالیت های خبرنگاری یاری گر شما بودند؟
«پدر و مادرم همیشه بنده را تشویق و حمایت می‌ کنند و من هم حضور در این کار را در کنار تلاش هایی که برای پیشرفت درسی ام انجام می دهم، مدیون خانواده ام هستم.»

غیر از خبرنگاری در چه زمینه های دیگری فعالیت می کنید؟
«بنده عضو تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی هستم و با بسیج نیز همکاری دارم. برخی امور اجرایی خبرگزاری پانای قم در فضای مجازی نیز به من سپرده شده و البته کمک به پدرم در برخی امور کشاورزی در روستا نیز زندگی متنوع و رضایتمندی را برایم رقم زده است.»

چه توصیه ای به هم سن و سال های خودتون دارید؟
«بنظرم دانش آموزان حتماً به دنبال فراگیری مهارت های گوناگون و مفید از جمله مهارت های پیشتازان و خبرنگاری بروند چون خود این مهارت خبرنگاری، مهارت های دیگری همچون فن بیان، نویسندگی، گفتگو، ارتباطات سازنده و موثر و ... را به انسان می آموزد.»

در چه پایه درسی تحصیل می کنید و آیا خبرنگاری مانع تحصیل شما نیست؟
«بنده در حال حاضر در آستانه ورود به پایه دهم هستم و معتقدم یک دانش آموز باید به همه جنبه های روحی و شخصیتی اش توجه داشته باشد تا رشد کند و این جنبه ها شامل عبادات و معنویات، توجه به قرآن، تلاش و پشتکار در منزل و مدرسه، مطالعه، ورزش و ... می شود. از طرف دیگر هر چه ذهن انسان بازتر و فعال تر باشد، به همان اندازه به فراگیری درس نیز کمک می کند.»

دانش آموز خبرنگار: رقیه سادات موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار