حسین سیدصالحی در گفت‌وگو با پانا:

بازیکن میلیاردی پاس دادن بلد نیست

پرسپولیس با گرفتن مهاجم، مدعی اصلی است/ فدراسیونی‌ها نمی‌دانند از فوتبال چه می‌خواهند/ خیلی از دلالان دارند مربیگری می‌کنند

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است، قیمت بازیکنان با این شرایط اقتصادی که کشور ما دارد، خیلی بالاست و این بازیکنان میلیاردی حتی بلد نیستند پاس بدهند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بازیکن میلیاردی پاس دادن بلد نیست

حسین سیدصالحی در گفت‌وگو با پانا، ‌به وضعیت فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: «متاسفانه فوتبال ما به بن‌بست رسیده است. ورود و خروجی آن‌چنانی که یک فوتبال حرفه‌ای باید داشته باشد را نداریم. در لیگ برتر ‌اکثر تیم‌ها بدهکارند. بین درآمد و هزینه توازن برقرار نیست و هرساله هم روی بدهی‌ها انباشته می‌شود. اصلا نمی‌دانیم فوتبال ما خصوصی است یا دولتی. باشگاه‌هایی که عملا دولتی‌اند، دولت می‌گوید نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند. وقتی چنین شرایطی داریم چرا نباید تیم‌ها خصوصی باشند؟»

وی افزود: «ترکیه در چند سال اخیر از طریق شهرداری به باشگاه‌ها وام داد و آن‌ها امکانات سخت‌افزاری خودشان را درست کردند. کشور ما با این همه ثروت و منابع انسانی راحت می‌تواند چنین امکاناتی را برای باشگاه‌ها فراهم کند. فوتبال ما اصلا الگوبرداری مناسبی ندارد و مشخص هم نیست اصلا از چه سیستمی پیروی می‌کند. می‌بینید که چطور هرساله قوانین من درآوردی و نابودکننده‌ای به خورد فوتبال می‌دهند.»

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: «فوتبال ما ورشکسته است. نه چرخه مربیگری سالمی داریم و نه جابه‌جایی بازیکنان اصولی انجام می‌شود. مربیان کارکشته و بادانش بیرون گود هستند و خیلی از دلالان دارند مربیگری می‌کنند. تیم‌ها هم الگوبرداری ندارند. مسئولان فدراسیون اصلا نمی‌دانند از فوتبال چه می‌خواهند و فقط می‌خواهند لیگ را برگزار کنند. آن موقع مایلی‌کهن و دادکان گفتند که بهتر است لیگ را با تیم‌های کمتر برگزار کنید اما بدانید دارید چکار می‌کنید.»

حسین سیدصالحی گفت: «شرایطی که فوتبال ما دارد، اگر از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم، هنر کردیم. تیم‌های عربی واقعا دارند شرایطی را رقم می‌زنند که ترسناک است. در مقابل فوتبال ما هنوز نمی‌تواند قرارداد حرفه‌ای با بازیکنان داخلی ببندد چه برسد به بازیکنان و مربیان خارجی. فوتبال پایه ما هم که می‌بینید چه وضعیتی دارد. تیم‌ها به تیم ملی امید بازیکن نمی‌دهند. آن موقع که مهدوی‌کیا بود و الان هم که عنایتی است. اصول فوتبال ما خراب است. مشخص نیست چرا حق پخش نداریم. درحالی که با همین حق پخش و کپی رایت و بلیت فروشی باشگاه‌ها می‌توانند روی پای خودشان بایستند.»

وی افزود: «امسال لیگ جذابی خواهیم داشت. سپاهان و تراکتور خیلی هزینه کرده‌اند. وقتی شرایط مالی خوب داشته باشید می‌توانید بازیکن خوب بگیرید. اما گرفتن نفرات کافی نیست و مربی باید مدیریت کند. خمس و مورایس مربیان خوبی نشان دادند. پرسپولیس هم شاکله خودش را حفظ کرده و خرید خوب هم براساس نیاز داشته است. آن‌ها یک مهاجم گلزن و خوب بگیرند، مدعی اصلی قهرمانی هستند.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «این پول‌هایی که در نقل و انتقالات ردو‌بدل می‌شود، واقعا برای بازیکنان زیاد است. با این شرایط اقتصادی که کشور ما دارد، چنین اعدادی برای بازیکنانی که حتی از دادن ۵ پاس عاجزند، زیاد است. وقتی بازیکنی مثل عیسی آل کثیر که با ۱۵ میلیارد در پرسپولیس نمی‌ماند، حتما با پیشنهاد بیشتری به سپاهان رفته است. این سقف واقعا خنده‌دار است. بهتر است همه راستش را بگویند. به جای این هزینه‌ها و ریختن پول در جیب دلالان، بازیکن‌سازی کنیم. تنها پدیده لیگ ما حزباوی بود که السد قطر او را خرید. باید با برنامه‌ریزی مناسب باشگاه‌ها پایه‌های خودشان را درست کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار