در گفت,وگو با پانا:

حسین سیدصالحی: پرسپولیس به تیمی جام نمی دهد

هفته پاک فوتبالی داشتیم/با یک اشتباه مورایس قهرمانی را به پرسپولیس داد

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است کیفیتی که پرسپولیس از خودش نشان داده، بدون شک تیم نساجی را هم از پیش رو برمی‌دارد و به تیمی جام را نخواهد داد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حسین سیدصالحی: پرسپولیس به تیمی جام نمی دهد

حسین سیدصالحی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اتفاقات هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت:«اعتقاد دارم واقعا هفته پاکی را در فوتبال ایران شاهد بودیم. ذوب آهن با کیفیت خیلی خوبی بازی کرد و توانست بازی را به تساوی بکشاند. هر تیمی اگر آن دقیقه گل می خورد شاید به هم می‌ریخت. نباید واقعا به این مسائل دامن بزنند. مثلاً می‌گفتند هوادار چون از استقلال ۶ گل خورده، ساکت به آنها راه داده است. من با ساکت الهامی در تیم اتکا گلستان زندگی کرده‌ام. او حتی دوست ندارد به پسرش هم ببازد. فوتبال ما پاک است و اگر اتفاقی هم در بعضی مسابقات می‌افتد از روی اشتباهات غیر عمد است. ما اگر می‌خواهیم ورود و خروجی خوبی داشته باشیم باید از نتیجه‌گرایی عبور کنیم و به زیبایی فوتبال بها دهیم.»

وی افزود: «همان طور که شاهد بودیم تا قبل از دربی پایتخت، سپاهان دست بالا را داشت و همه می‌گفتند قهرمان می شود. چون ۴ امتیاز هم بالا بود. واقعا شرایط برای سپاهان مهیا بود و کیفیت خیلی خوبی هم داشت. اما یحیی گل محمدی طوری برنامه‌ریزی کرد که دربی را برد. او با ترابی، صادقی و امیری توانست مثلث خطرناکی تشکیل دهد و واقعا فوق‌العاده کار کردند. تیم‌ها را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشتند. تعویض‌های عالی، بازیخوانی و ترکیب و فوتبال روانی که پرسپولیس بازی می‌کند، تیمی نمی‌تواند جلودارش باشد. آنها هم در حذفی و هم در لیگ عالی بودند و می‌توانند دوگانه را بگیرند. با کیفیتی که من دیدم این تیم قهرمان می‌شود و به هیچ تیمی جام نمی‌دهد.»

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: «یحیی نشان داد اگر تمرکز روی کار فنی بگذارد، چقدر تیمش می‌تواند متفاوت باشد. آنها بعد از جام جهانی آن اختلاف امتیاز را از دست دادند اما با یک برنامه ریزی خوب توانستند شرایط را برگردانند. الان واقعا حساس شده است و هفته جذابی در پیش خواهیم داشت. با نوع بازی که از پرسپولیس سراغ داریم و شناختی که یحیی از نساجی دارد، این تیم کار سختی برای قهرمانی ندارد.»

حسین سیدصالحی گفت:«سپاهان تیم باکیفیتی دارد. آنها هزینه زیادی برای این تیم کرده‌اند. به خصوص با آوردن مورایس در تلاش بودند تا قهرمان شوند. آنها خیلی خوب کار کردند به خصوص بعد از جام جهانی. حتی پرسپولیس را هم در تهران شکست دادند. واقعا با ترکیب ۴-۱-۴-۱ عالی و هماهنگ هستند. مورایس رنسانس و سبک جدیدی به لیگ ما آورد. بازیکنانی در لیگ داریم که می‌توانند به تیم ملی هم کمک کنند. از مغانلو، نورافکن و رضائیان که در ۳۳، ۳۴ سالگی یکی از شاخص‌ترین های ایران است.»

وی با تمجید از مورایس افزود: «مربی بابرنامه ای است. تیمش موقعیت‌های زیاد گل ایجاد می کند. مورایس تنها یک اشتباه مقابل ملوان انجام داد که ریگی را بیرون کشید و فضا برای حریف ایجاد شد. همان یک اشتباه قهرمانی را به پرسپولیس داد. الان به اعتقاد من بازی سختی در هفته آخر دارد. مس کرمان برای سقوط نکردن باید امتیاز بگیرد. آنها بازی مرگ و زندگی شان است. از طرفی چون گل گهر نتایج بدی گرفته، برای اعاده حیثیت مقابل صنعت نفت آبادان بازی می‌کند و برد می‌خواهد. حسین خانی اما خریدهای خوبی برای مس انجام نداد. تیمی که تازه به لیگ برتر می‌آید باید چند بازیکن خوب و باتجربه بگیرد تا تیمش را سرپا نگه دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار