یک نویسنده در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

هتک حرمت قرآن‌کریم، اهانت به ادیان‌الهی و انسانیت است

اسلامشهر (پانا) - نویسنده کتاب تشکیلات الهی در رابطه با هتک حرمت قرآن‌کریم در کشور سوئد گفت مسلمانان جهان هرگز به کتب الهی، انجیل، تورات و... توهین نکرده‌اند، زیرا دین اسلام کامل است و اهانت به ادیان‌الهی را اهانت به انسانیت و بشریت و ارزش‌های الهی می‌داند.

کد مطلب: ۱۳۹۰۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
هتک حرمت قرآن‌کریم، اهانت به ادیان‌الهی و انسانیت است

سوئد،کشوری در شمال اروپا که دین رسمی مردمان آن مسیحیت لوتری است، البته سایر مذاهب مسیحیت شامل کاتولیک و ارتدکس شرقی نیز به چشم می‌خورد و در این میان مسلمانانی نیز حضور دارند که اکثر آنها مهاجر هستند. این روزها نام سوئد در اخبار و فضای مجازی زیاد شنیده می‌شود، نامی که با اجازه به توهین و هتک حرمت به قرآن‌کریم، کتاب مسلمانان آن هم برای چندین بار طی روزهای اخیر بر سر زبان‌ها افتاده است. اقدامی ناپسند که واکنش بسیاری از مردم، کشورها و مسئولان آنها و حتی مجامع بین‌المللی را در پی داشته و همه این اقدام ناپسند را محکوم کردند.

حسین امیدیان، نویسنده کتاب تشکیلات الهی در رابطه با هتک حرمت متعدد و شرمسارانه نسبت به قرآن‌کریم و مقدسات اسلامی در کشور سوئد و در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «در دنیای مدرن فعلی اولین اهانت به قرآن‌کریم توسط سلمان رشدی صورت گرفت، وی در کتابی به نام آیات شیطانی به قرآن‌کریم و پیامبر اسلام توهین کرد، و اکنون شاهد اهانت به مقدسات اسلامی در کشور سوئد هستیم و به اعتقاد من افراد یا کشورهایی که تصور دارند با اهانت به مقدسات مورد احترام سایر ادیان‌الهی می‌توانند انگیزه و ریشه مقدسات که در قلب مردم جوامع نسبت به دین خود قرار دارد را از بین خواهند برد، تصوری پوچ و باطل دارند.»

وی در ادامه اظهار کرد:«نکنه مهم و قابل توجه این است که در کشورهای دیگر به قرآن‌کریم به عنوان آزادی دین اهانت روا می‌دارند، در حالی که مسلمانان جهان هرگز به کتب الهی، انجیل، تورات و... توهین نکرده، زیرا دین ما کامل است و در قرآن‌کریم و تعالیم دین اسلام آموخته‌ایم نسبت به دین هر کسی احترام بگذاریم. ازسوی دیگر اهانت به کتاب قرآن‌کریم، اهانت به ادیان‌الهی، انسانیت،بشریت و ارزش‌های الهی است.»

نویسنده کتاب تشکیلات الهی در رابطه با اهانت قرآن‌کریم در کشور سوئد تصریح کرد:«عمده این اهانت‌ها بر می‌گردد به عدم شناخت واقعی دشمنان از دین اسلام و مبانی آن که رحمت برای جهانیان است.در مجموع آمریکا، اسرائیل، سوئدو دیگر کشورهایی که اهانت و توهین به اعتقادات اسلامی ما را شکل می‌دهند، رو به افول هستند.»

امیدیان افزود: «پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) شخصیت‌هایی هستند که به خوبی با آیات قرآن‌کریم ارتباط داشتند و خداوند این بزرگواران را در مسیر زندگی ما قرار داد تا با الگوگیری از شخصیت، اخلاق، و زندگی آنها حیاتی بهتر با خودسازی خود داشته باشیم و با توجه به اینکه در ماه محرم و شهادت ابا عبدالله حسین‌(ع) قرار داریم،بدانیم که امام حسین(ع) خود مفسر حقیقی قرآن‌کریم می‌باشند و پیام اصلی قیام عاشورا،توجه به قرآ‌ن‌کریم و نماز بود.»

شایان ذکر است، کتاب تشکیلات الهی، نوشته حسین امیدیان در سال 1401با موضوع تشکل به معنای مجموعه‌ای از افراد بر اساس آرمان و نقطه نظرات مشترک و اعتقاد همگانی بر اساس تعالیم دین مبین اسلام این می‌باشد، که خداوند همراه جماعت خواهدبود، منتشر شده است.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه نوروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار