معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

مهارت‌آموزی نیاز ضروری امروز کشور است

اگر دانش‌آموز بعد از خروج از آموزش و پرورش، یک مهارت داشته باشد چرخه فقر و بیکاری قطع می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت حل مساله اشتغال و تولید از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص امکانپذیر است و نیاز ضروری امروز کشور مهارت‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌آموزی نیاز ضروری امروز کشور است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی - مهارتی و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار صنعت در استان خراسان رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: ما با بیماری دانشگاه‌گرایی مواجه هستیم که باید با هدایت تحصیلی فرآیندی مطلوب و اجرای برنامه‌های توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای، زمینه رفع این مساله فراهم شود.

کاظمی تصریح کرد: با شناسایی استعداد و علایق دانش‌آموزان، زمینه تقویت آن‌ها در دوره اول متوسطه فراهم می‌شود و با مشاوره و هدایت تحصیلی مناسب، دانش‌آموز به سمت علاقه خود و نیازهای کشور راهنمایی می‌شود و ماحصل آن توسعه متوازن در آموزش متوسطه نظری و فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در کشور است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم کشور در حال حاضر پیشرفت اقتصادی، صنعت، تولید و اشتغال است و پیشرفت کشور با نقش‌آفرینی آموزش و پرورش محقق خواهد شد اما نکته قابل توجه این است که همیاری و همراهی سایر دستگاه‌ها و نهادهای بخش‌های دولتی و غیردلتی در این امر ضروری است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: حل مساله اشتغال و تولید از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص امکانپذیر است و نیاز ضروری امروز کشور مهارت‌آموزی است. تقویت نیروی انسانی و توسعه آموزش‌های مهارتی باید با مشارکت ذی‌نفعان اصلی بازار کار از جمله کارخانجات، شهرک‌های صنعتی، اتحادیه‌ها و اصناف انجام شود.

وی بیان کرد: اگر دانش‌آموز بعد از خروج از آموزش و پرورش، یک مهارت داشته باشد چرخه فقر و بیکاری قطع شده و کار و اشتغال برای وی فراهم می‌شود.

رئیس ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) با اشاره به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای اظهار داشت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای صرفاً یک سیاست نیست بلکه ضرورت است زیرا از جمله مواردی که با تحقق این آموزش‌ها حل می‌شود، مساله ازدواج و جوانی جمعیت و بیکاری است که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانجات گفت: بیش از ۴۰ هنرستان جوار کارخانجات در کشور در سال گذشته ایجاد شده و قطار توسعه آموزش‌های مهارتی، تازه حرکت خود را شروع و نتایج آن در راه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار