مدال آور مسابقات کشوری و المپیاد جهانی:

در مسابقات باید چند قدم از کتاب های درسی فراتر برویم

تهران (پانا) - مدال آور مسابقات کشوری و المپیاد جهانی لازمه شرکت در مسابقات را قرار گرفتن چند سطح بالاتر از کتاب‌های درسی دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۹۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
در مسابقات باید چند قدم از کتاب های درسی فراتر برویم

سید ماهان مسیبی متولد 27 مهرماه سال 1385 دانش آموز آموزش و پرورش منطقه 4 شهر تهران درباره کسب مدال های خود در گفت و گو با پانا گفت: «بنده توانسته ام چندین مدال در مسابقات کشوری و المپیاد جهانی بدست بیاورم و علاقه دارم تعداد این مقام ها را افزایش بدهم. علاوه بر مسابقات در زمینه های علمی، در رشته ورزشی تکواندو در حال فعالیت هستم و دان 3 تکواندو را دارم. همچنین دارنده مدال های طلا، نقره و برنز در مسابقات تکواندو استان تهران و شمیرانات و کشور هستم. در کنار شرکت در این مسابقات در زمینه قرآن هم فعالیت داشته ام و حافظ 5 جزء از قرآن کریم هستم.»

وی که پایه یازدهم رشته تجربی و در دبیرستان غیردولتی صیاد شیرازی تحصیل می کند، ادامه داد: «المپیاد هر ساله برگزار می‌شود و این دوره که من شرکت کردم ISMI 2023 بود. مطالب این المپیاد شامل ریاضی و علوم که منظور از علوم عبارتند از شیمی ، فیزیک و زیست است. این المپیاد میان کشور هایی مانند هند، مالزی، اندونزی ، سنگاپور، بلغارستان، تونس و ... برگزار شد.»

مسیبی درباره شرکت کردن کشور ایران در المپیاد، ادامه داد: «کشور ایران از طریق موسسه خانه ریاضی تهران در این المپیاد شرکت کرد. من هم توانستم در المپیاد ریاضی و علوم ISMI 2023 مدال برنز را کسب کنم. بسیاری از مسابقات کشوری را در زمینه های ریاضی ، فیزیک ، شیمی ، زیست را شرکت کردم و مدال های گوناگونی را در آنها کسب کردم. این اولین مدالی بود که در المپیاد جهانی کسب کردم. در شهریور ماه یک المپیاد ریاضی در کشور آلمان به نام ITMC برگزار میشود که در آن شرکت کردم و در تلاش هستم که در این المپیاد جهانی هم موفق به کسب مدال شوم.»

وی اظهار کرد: «المپیاد ها به شکل های گوناگونی برگزار می شوند. در ایران به صورت حضوری به مکانی رفتم و به سوالات پاسخ دادم. امسال این المپیاد در مدرسه دوره اول و دوم اندیشمند فردا برگزار شد. حدود 20 کشور در این المپیاد شرکت کردند و از مهم ترین کشور ها میتوان به هند ، مالزی ، اندونزی ، سنگاپور، بلغارستان، تونس، پاکستان و چند کشور دیگر اشاره کرد.»

مسیبی درباره الزام شرکت در مسابقات، افزود: «شرکت در المپیاد ها نیاز به آمادگی بیشتری نسبت به مسابقات کشوری دارد. برای هر کاری برنامه ریزی درست و اصولی زیر نظر اساتید مجرب داشته باشید و اگر تمام تلاشتان را انجام دهید حتماً به موفقیت خوبی دست پیدا می کنید. وقتی که در مسابقات شرکت می کنید باید چند قدم از کتاب های درسی فرا تر روی و خود را محدود به کتاب های پایه نکنید.»

وی درباره المپیاد گفت: «المپیاد های ریاضی و علوم، مطالبی شامل ریاضیات و هوش، زیست، هندسه، فیزیک و شیمی را شامل می‌شوند. من چون در رشته تجربی تحصیل میکنم به دلیل علاقه به زیست و شیمی و ریاضی این نوع از المپیاد را انتخاب کردم. وقتی که برای کسب مقامی تلاش شبانه روزی می کنیم زمانی که به مقام رسیدیم با خودمان میگوییم من تونستم. در این لحظات تمام خستگی و عذابی که در این راه تحصیلی کشیدیم یکباره از ذهن حذف می شوند.»

مسیبی درباره انگیزه شرکت خود در المپیاد گفت:«وارد رشته ای شدم که واقعاً علاقه به آن داشتم و درسی که من میخونم را با پوست و استخوانم درکش می کنم چون علاقه دارم. این موضوع باعث میشود تلاش کنم تا به مرتبه بالایی در درس برسم و در کنار این علاقه باید برنامه ریزی اصولی هم وجود داشته باشد که بتوانیم پیشرفت خوبی کنیم.»

وی در پایان توصیه کرد: «حتما سمت علاقه خودتان بروید. وقتی که علاقه وجود نداشته باشه هیچ حس و امید هم برای آینده در آن زمینه ندارید. بعد از پیدا کردن مسیر درست نسبت به توانایی هایی که دارید با تلاش، پشتکار و با چاشنی صبوری می توانید به مرحله و مقامی که دوست دارید برسید.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار