رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

ارائه الگوی توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی طبق قانون برنامه هفتم توسعه

آموزش‌های فنی و کاردانش در مدارس غیردولتی توسعه می‌یابد

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت بیشترین تمرکز در توسعه مدارس غیردولتی بر توسعه کیفی است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ارائه  الگوی توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی طبق قانون برنامه هفتم توسعه

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در توسعه و گسترش مدارس غیردولتی، علاقه چندانی بر توسعه کمّی نداریم و بیشتر توسعه کیفی این مدارس مد نظر است.»

وی با بیان اینکه البته رویکرد توسعه کیفی به مفهوم این نیست که هیچگونه مجوزی برای تاسیس مدارس غیردولتی ندهیم، خاطرنشان کرد: «قانون ما را مکلف کرده و در قانون برنامه هفتم توسعه به دنبال این هستیم که الگوی توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی را ارائه دهیم.»

محمودزاده افزود: «مطالعه‌ای که در کشورها انجام شده، روند توسعه کمی مدارس غیردولتی در ایران خیلی مطلوب نیست و ما باید جاهایی را توسعه دهیم که متناسب با اهداف تعلیم و تربیت باشد.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: «با توجه به شرایط کنونی علاقه‌مندیم که توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش را با مشارکت سایر دستگاه‌ها و افراد صاحب صلاحیت داشته باشیم.»

وی ابراز کرد: «حکمرانی‌های خاصی نیز در دنیا در حوزه آموزش ابتدایی دارند که ما هم می‌خواهیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی این حکمرانی‌ها را اِعمال کنیم.»

محمودزاده خاطرنشان کرد: «حدود 18 هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور فعالیت دارند که 2 میلیون و 152 هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند و شهریه مصوب سال تحصیلی 1403-1402 تمام مدارس غیردولتی کشور بر اساس شاخص‌ها و مولفه‌های مورد نظر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در اواخر خرداد‌ به استان‌ها ابلاغ شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار