منادی سفیدان در گفت‌و‌گو با پانا:

پیشنهاد نمایندگان برای تقویت آموزش‌و‌پرورش به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه شد

برنامه هفتم باید واقع‌گرایانه تصویب شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت پیشنهادات کمیسیون آموزش برای تقویت آموزش و پرورش و آموزش‌های نسل جدید مانند هوش مصنوعی به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۸۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد نمایندگان برای تقویت آموزش‌و‌پرورش به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه شد

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس، اظهار کرد: «برنامه پنج ساله ششم برای آموزش عالی ۳۰ درصد و برای آموزش و پرورش ۵۰ درصد رویکرد مهارتی را پیش‌بینی کرده بود در صورتی که در برنامه هفتم توسعه ظاهرا این درصد کاهش یافته است.»

وی افزود: «در حوزه آموزش بسیاری از موضوعات دیده نشده و به دنبال آن هستیم که در برنامه مدنظر قرار گیرد.»

رئیس کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: «معمولاً برنامه‌های توسعه بیشتر از ۳۰ درصد اجرا نمی‌شود. باید برنامه‌ها واقع‌گرایانه تنظیم شود و آرزوها در برنامه مصوب نشود. همچنین باید پیش‌بینی شود مسئول اجرای هر بخش از قانون چه کسی است و در صورت اجرا نشدن برنامه، افراد پاسخگو باشند.»

تصویب «بازنگری در محتوای کتب درسی با هدف مهارت‌آموزی» بسیار مثبت است

منادی سفیدان درباره تصویب بازنگری در محتوای کتب درسی با هدف ایجاد خلاقیت و مهارت‌آموزی در کمیسیون تلفیق برنامه، گفت: «در جریان تصویب چنین بندی نیستم، اما اگر به تصویب رسیده باشد، بسیار مثبت و موثر خواهد بود.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «کمیسیون آموزش مجلس، بر تقویت آموزش و پرورش و آموزش‌های نسل جدید مانند هوش مصنوعی، تاکید کرده و این موضوعات در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار