کریمی فیروزجائی در گفت‌و‌گو با پانا:

برنامه هفتم در جهت منزلت فرهنگیان و مسائل معیشتی آن‌ها تقویت خواهد شد

برنامه توسعه باید دغدغه‌های دلسوزان نظام تعلیم و تربیت را رفع کند

تهران (پانا) -‌ عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه هفتم در جهت منزلت فرهنگیان و مسائل معیشتی آن‌ها تقویت خواهد شد، گفت جمع‌بندی نهایی باید به‌گونه‌ای باشد که دغدغه‌های دلسوزان نظام تعلیم و تربیت را رفع کند.

کد مطلب: ۱۳۸۸۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه هفتم در جهت منزلت فرهنگیان و مسائل معیشتی آن‌ها تقویت خواهد شد

علی کریمی فیروزجائی در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین روند بررسی برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: «لایحه ارسالی از سوی دولت در ابعاد مختلف، جامعیت کافی را نداشت. در حوزه علم و فناوری و آموزش، خوشبختانه فرصتی در کمیسیون آموزش ایجاد شد تا دستگاه‌های مختلف و مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین برخی از صاحب‌نظران نظرات خود را ارائه دهند.»

وی افزود: «ما جمع‌بندی را در کمیسیون آموزش انجام دادیم تا نگاه جدی‌تر و عمیق‌‌تری در راستای عمل کردن به کلیات ابلاغی مقام معظم رهبری شکل بگیرد.»

نماینده مردم بابل در مجلس اضافه کرد: «منتظر هستیم تا سازوکارهای کمیسیون تلفیق در روزهای آینده مشخص شود.»

کریمی فیروزجائی بیان کرد: «البته در قالب کمیته‌ها ابعاد مختلف برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار می‌گیرد و کمیته‌ها مشغول کار هستند. خروجی این کمیته‌ها که به عنوان مصوبه کمیسیون تلفیق به صحن علنی خواهد آمد، مبنای عمل خواهد بود.»

وی ادامه داد: «جمع‌بندی نهایی باید به گونه‌ای باشد که دغدغه‌هایی که دلسوزان نظام تعلیم و تربیت به خصوص مقام معظم رهبری و خانواده‌ها که نگران بنیه علمی و اعتقادی فرزندانشان هستند، رفع شود. مجلس در ابعاد مختلف به خصوص در حو‌زه علم و فناوری و آموزش برنامه هفتم را به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد. امیدواریم قانون نهایی تضمین‌کننده آینده‌ای خوب برای ایران اسلامی باشد.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «برنامه هفتم توسعه در جهت منزلت فرهنگیان و مسائل معیشتی آن‌ها تقویت خواهد شد. مشکل اصلی فرهنگیان بازنشسته موضوع همسان‌سازی است که در لایحه دولت پیش‌بینی نشده است بر همین اساس یکی از موضوعاتی که با همکاری کمیسیون اجتماعی بر آن تاکید خواهیم کرد، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به خصوص بازنشستگان فرهنگی خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار