رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح کرد؛

مشارکت پذیری در تولید منابع و محتواهای آموزشی

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مشارکت پذیری در تولید منابع و محتوای آموزشی را یکی از سیاست این سازمان اعلام کرد و گفت در گذشته تولید منابع آموزشی منحصر به افراد محدودی بود و برای تولید محتوا شرایط سخت و پیچیده‌ای وجود داشت، اما هم اکنون در یک شرایط ساده، صدای یک نفر تبدیل به صدای گروه می‌شود و رشد و ارتقای روزانه این موارد بازتاب و نتایج خوبی برای مراکز تولید محتوا خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۸۸۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت پذیری در تولید منابع و محتواهای آموزشی

علی لطیفی در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد که در مدرسه دارالفنون برگزارشد، گفت: سازمان پژوهش توان خود را برای رشد، ارتقاء انگیزه و مهارت دانش آموزان و معلمان صرف می‌کند و برای رسیدن به این هدف، دو سیاست مهم را دنبال می‌کند. سیاست اصلی سازمان، تنوع بخشی به آموزش و منابع آموزشی است، و این که نباید این منابع صرفاً به یک رسانه و ابزار ختم شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر این که کتاب درسی مهم است، اما تنوع بخشی به فرصت‌های آموزشی، سیاست جدی سازمان است، افزود: برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد ناظر بر همین سیاست است و ما به دنبال ترویج این موضوع در بدنه نظام تعلیم و تربیت کشور هستیم، زیرا یادگیری با منابع مختلف، عمیق‌تر اتفاق می‌افتد و این چیزی است که همه دانش آموزان و معلمان تایید کرده‌اند که استفاده از ابزار و رسانه‌های مختلف، تاثیر موثرتر و عمیق‌تری در یادگیری دارد.

وی مشارکت پذیری در تولید منابع و محتوای آموزشی را دیگر سیاست سازمان اعلام کرد و گفت: در گذشته تولید منابع آموزشی منحصر به افراد محدودی بود و برای تولید محتوا شرایط سخت و پیچیده‌ای وجود داشت، اما هم اکنون در یک شرایط ساده، صدای یک نفر تبدیل به صدای گروه می‌شود و رشد و ارتقای روزانه این موارد بازتاب و نتایج خوبی برای مراکز تولید محتوا خواهد داشت.

لطیفی با اشاره به این‌که اگر سازمان مسئولیت تولید تمام محتوای آموزشی را بر عهده بگیرد، زمان زیادی را از دست می‌دهد و از قافله تولید محتوا عقب خواهد ماند، خاطرنشان کرد: اولویت سازمان پژوهش مشارکت پذیری فعالان عرصه تولید محتوا در چهارچوب اهداف برنامه‌ریزی درسی است و رویکرد آموزش و پرورش استقبال از تولید آثار توانمند و رو به رشد است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استفاده از توانمندی‌های افراد را، بخش مهمی از مطالبات دانش آموزان و معلمان از نظام آموزش و پرورش دانست و افزود: امید است این جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی انگیزه‌ای برای تحولات موثر در نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقای آن شود و سازمان پیگیر این هدف ارزشمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار