رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

تنوع‌بخشی به فرصت‌های آموزشی، از اهداف برگزاری جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد است

تهران(پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ضمن اشاره به اینکه سازمان پژوهش تمام توان خود را برای رشد، ارتقای انگیزه و مهارت دانش‌آموزان و معلمان صرف می‌کند، تنوع‌بخشی به فرصت‌های آموزشی نظام تعلیم و تربیت کشور را از سیاست‌های جدی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تنوع‌بخشی به فرصت‌های آموزشی، از اهداف برگزاری جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد است

آئین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد که پیش از این فراخوان آن در مهرماه سال گذشته منتشر شده بود، با حضور علی لطیفی؛ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از فرهنگیان، در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.

علی لطیفی؛ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران این جشنواره خصوصاً فرستندگان آثار، گفت: «انگیزه، علاقه و اشتیاق دانش آموزان و معلمان در ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره رشد جهت ارتقای نظام آموزشی کشور، امری بسیار ارزشمند و قابل توجه است. امروز تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا در این مراسم حضور ندارند، اما آنها نیز لایق و شایسته توجه هستند، به گونه ای که می توان از آثار آنها نیز استفاده کرد؛ پس نمی‌توان خروجی جشنواره را به تعداد محدودی از آثار منحصر کرد.»

سیاست اصلی و قطعی سازمان، تنوع بخشی به مدار آموزش و منابع آموزشی است

وی ضمن اشاره به سختی امر داوری مراسم ادامه داد: «همکاران ما در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، آثار ارسالی را با دقت ملاحظه می‌کنند و به عنوان مکمل در مجموعه تألیف کتب درسی و رمزینه‌ها لحاظ خواهند کرد. بنده نیز به جهت تعداد بالای آثار ارسالی، تنها موفق به تماشای تعدادی از آثار باکیفیت مطلوب تر شدم. هرچند که برخی از آثار، از ملاحظاتی برخوردار بودند؛ اما همین انگیزه و فعال بودن معلمان و دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره، مایه مباهات و افتخار است.»

لطیفی افزود: «سازمان پژوهش تمام توان خود را برای رشد و ارتقای انگیزه و مهارت دانش‌آموزان و معلمان صرف می کند و برای رسیدن به این هدف، دو سیاست مهم را دنبال می‌کند. سیاست اصلی و قطعی سازمان، تنوع بخشی به مدار آموزش و منابع آموزشی است و اینکه نباید این منابع صرفاً با یک رسانه و ابزار باشد. کتاب درسی هم مهم است، اما تنوع بخشی به فرصت‌های آموزشی، سیاست جدی سازمان است و از آنجایی که این جشنواره ناظر به همین سیاست است، اهمیت بسیاری دارد و ما به دنبال ترویج این موضوع در بدنه تعلیم و تربیت کشور هستیم؛ چرا که یادگیری با منابع مختلف، عمیق‌تر اتفاق می‌افتد و این امری است که همه دانش‌آموزان و معلمان تایید و بارها ابراز کرده‌اند‌.»

وی با بیان اینکه مشارکت پذیری در تولید منابع و محتوای آموزشی از دومین سیاست های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد است، خاطرنشان کرد: «در گذشته تولید منابع آموزشی، منحصر به افراد محدودی بود و برای یک محتوای کوتاه ضمن رعایت شرایط سخت و پیچیده‌ای اعم از محیط استودیو، گاهی کوچکترین اشتباهات نیز غیرقابل جبران بود، اما اکنون به طور مثال، در یک خانه و در یک شرایط ساده، صدای یک نفر تبدیل به صدای گروه می شود و خروجی کار، دقیقاً مشابه تولیدات بهترین استودیوها می‌شود و رشد و ارتقای روزانه این موارد، بازتاب و نتایج خوبی را برای دفاتر تولید محتوا در بر دارد.»

این مقام مسئول ادامه داد: «اگر سازمان، تمام تولید محتوا را بر عهده گیرد، زمان قابل توجهی را از دست می‌دهد و مأموریت تولید محتوا، از نظر زمانی با تأخیر انجام می‌شود، بنابراین باید مشارکت را بپذیریم و سازمان پژوهش به صورت جدی، اولویتش را مشارکت‌پذیری فعالین این عرصه در چهارچوب اهداف برنامه‌ریزی درسی قرار داده و رویکرد آن استقبال از تولید آثار توانمند و توان‌افزایی رو به رشد است.»

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان با تاکید بر اینکه استفاده از توانمندی‌های افراد، بخش مهمی از مطالبات دانش‌آموزان و معلمان از نظام آموزش و پرورش است و افزود: «امید است این رویداد، انگیزه‌ای برای تحولات مؤثر در نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقای آن شود و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیگیر این هدف ارزشمند است.»

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار