مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴:

نهادینه شدن  مفهوم خانواده باید از طریق برنامه‌های آموزشی، فرهنگی در مدارس  انجام شود

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه4 با بیان اینکه خانواده، نهاد اصلی شکل‌گیری شخصیت، هویت، خلق‌وخو، روابط و آینده انسان است و شخصیت و هویت کودکان در خانواده شکل گرفته، در مدرسه رشد و تکامل می‌یابد و در نهایت در جامعه شکوفا می‌شود، نقش مدارس را در نهادینه‌شدن مفهوم خانواده از طریق برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی مهم و اساسی دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۷۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه شدن  مفهوم خانواده باید از طریق برنامه‌های آموزشی، فرهنگی در مدارس  انجام شود

به مناسبت روز تکریم خانواده و در راستای منویات مقام معظم هبری در راستای ترویج فرهنگ فرزند آوری و تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت از همکاران اداری که دارای سه فرزند و بیشتر با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 و شورای معاونین تقدیر شد.

هادی زمانی نژاد تصریح کرد: خانواده، نهاد اصلی شکل‌گیری شخصیت، هویت، خلق‌وخو، روابط و آینده انسان، تکیه‌گاهی امن و مشاور و مشوقی خیرخواه برای ترسیم زندگی سالم و رشد هر فرد در جامعه است و طبیعی است که در کانون گرم خانواده سالم، احترام و حفظ منزلت بزرگان و بازنشستگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برکت و رحمت الهی شامل حال خانواده‌هایی است که به این مهم توجه ویژه دارند.

وی با بیان اینکه تاثیرپذیری بالای کودکان از خانواده وظیفه این نهاد تربیتی را دوچندان کرده است و شخصیت و هویت کودکان در خانواده شکل گرفته، در مدرسه رشد و تکامل می یابد و در نهایت در جامعه شکوفا می شود. تاکید کرد: نهادینه شدن مفهوم خانواده برای دانش آموزان باید از طریق برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در مدارس صورت پذیرد زیرا ارزش و اهمیت وجود خانواده در تشکیل یک شخصیت کامل و جامع تاثیرگزار است و دانش آموزان باید بفهمند تبلیغات منفی و اشاعه فرهنگ گریز از خانواده و عدم تشکیل آن، چیزی جز آسیب شخصی و اجتماعی به دنبال نخواهد داشت و جامعه را به سمت نابودی و فرهنگ‌های نادرست خواهد کشاند. بی شک با انجام فرامین دینی اسلام در مورد خانواده و در نظر گرفتن آنها می‌توان تا حد زیادی زمینه سلامت خانوادگی و سعادت و جاودانگی را برای خویش فراهم سازیم.

در ادامه این جلسه از ۱۳ همکار اداری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار