در تجمع نوجوانان عاشورایی دانش‌آموزان منطقه۴ تهران عنوان شد:

بسط فرهنگ عاشورایی یکی  از راهکارهای تحقق ایمان دینی  در بین نسل جوان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 تهران با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های مذهبی برای دانش‌آموزان این فرصت را ایجاد می‌کند تا بتوان نوجوانان را با فرهنگ اسلامی آشنا کرد، بسط فرهنگ عاشورایی را یکی  از راهکارهای تحقق ایمان دینی  در بین نسل جوان دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۹۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بسط فرهنگ عاشورایی یکی  از راهکارهای تحقق ایمان دینی  در بین نسل جوان است

به منظور اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان و نوجوان با اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، تجمع نوجوانان محله تهرانپارس با عنوان «شاگرد کلاس حسینم» به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 4 تهران در دبیرستان دکتر شریعتی با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه4، سید جواد فیاضی، معاون پرورشی و تربیت بدنی و امیرحسین دلخواه، معاون مقطع متوسطه و جمعی از مدیران و همکاران فرهنگی و دانش آموزان پسر برگزار شد.

هادی زمانی نژاد یکی از راهکارهای تحقق ایمان دینی را بسط فرهنگ عاشورایی در میان کودکان و نوجوانان دانست و افزود: برگزاری مراسم‌های مذهبی برای دانش‌آموزان این فرصت را ایجاد می‌کند تا بتوانیم نوجوانان را با فرهنگ اسلامی آشنا کنیم و در تربیت دینی و اسلامی آنان گامی مثبت برداریم، در واقع حضور پرشور نوجوان و جوانان در مناسک عاشورایی، یکی از جلوه‌های محبت به اهل بیت (ع) است که در تجمع عاشورایی یقیناً می‌توان آن را مشاهده کرد.

وی با تاکید بر شخصیت بلندمرتبه حضرت قاسم بن الحسن علیه‌السلام گفت: این شهید نوجوان کربلا و یادگار امام حسن علیه السلام درس بصیرت، دینداری، فداکاری و ایثار را در بالاترین مراتب کمال و معرفت به نسل نوجوان می آموزد. فراموش نکنیم که تاسوعا و عاشورا برای ما فقط یادآور شهادت امام حسین و هفتاد و دوتن از یاران ایشان نیست؛ بلکه حماسه‌ای بلند است در باب آزادی، آزادگی و ایثار. منطومه‌ای است از رشادت و دلاوری. کربلا گسترۀ بی‌مانند تفکیک و تمیز حق از باطل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار