سمپاد همیشه به عنوان یک سازمان پیشرو در اجرا سازی سند تحول بنیادین قدم برداشته است

تهران (پانا) - کارشناس امور فوق برنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، رویداد «الف تا» را فرصتی فوق‌العاده در جهت اجرا سازی سند تحول بنیادین و معرفی بیشتر این سازمان به عموم مردم دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۶۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
سمپاد همیشه به عنوان یک سازمان پیشرو در  اجرا سازی سند تحول بنیادین قدم برداشته است

رضا دلوچی، مسئول غرفه سمپاد در رویداد بین المللی «الف تا» اظهار کرد: رویداد الف تا رویدادی است که در جهت اجرایی سازی سند تحول بنیادین انجام می شود که با هدف جمع آوری ایده های نو و خلاقانه از مدارس سراسر کشور و به نوعی تجربه گردانی بین مدارس و معلمین و دانش آموزان که مدارس برتر است که در مرحله نهایی دعوت شدند و فعالیت های خود را در این حوزه به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: سمپاد که همیشه به عنوان یک سازمان پیشرو در حوزه اجرا سازی سند تحول بنیادین قدم برداشته است، در رویداد الف تا چند فعالیت خودش را به نمایش گذاشته است.

دلوچی خاطرنشان کرد: طرح همیار سمپاد در بحث عدالت آموزشی با هدف استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های دانش آموزان سمپاد برای خدمت رسانی و توسعه خدمات خود به مدارس و مناطق محروم و کم برخوردار اجرا می شود، برنامه های دیگر سازمان در همان راستای توسعه عدالت آموزشی و خدمات رسانی به دانش آموزانی که در مناطق محروم هستند و دسترسی به اینترنت و فضای مجازی ندارند و با برنامه های سازمان و آزمون های ورودی آشنا نیستند دو برنامه تلویزیونی به نام های هوش یار و علمی نو، برنامه هوش یار در ۵۰ قسمت از شبکه آموزش صدا و سیما پخش شده در قالب مجموعه و سلسله مراحل مسابقه ای که از دانش آموزان سمپاد دعوت میکند که در گروه های سه نفره نمونه سوالات آزمون ورودی مدارس سمپاد رو در آن مسابقات پاسخ بدهند و بیننده های تلویزیون که غالبا دانش آموزان هستند با این سوالات آشنا می شوند و برنامه علمینو هم برنامه ای در همین راستا است با این تفاوت که از شبکه امید پخش میشه و در آن تلاش می شود دانش آموزان را با مجموعه سوالات المپیاد آشنا نمایدکه تا به امروز ۵۰ قسمت از آن پخش شده است.

وی همچنین اظهار کرد: طرح و برنامه بعدی که در راستای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و هدف ارتقای دانش آموزان در حوزه های فرهنگی و اعتقادی است که در ابعاد مختلف انجام می شود. برنامه ی دیگر کنگره ی سراسری قرآن کریم است که در همان راستا است و بیست و ششمین دوره آن در حال برنامه ریزی است و هدف آن نهادینه کردن و عمقی سازی مفاهیم قرآن مجید است که البته در حوزه حفظ و قرائت قرآن هم فعالیت دارد اما موضوع اصلی در حوزه مفاهیم قرآن پیش می‌رود.

دلوچی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر ارائه شده طراحی نوین آموزشی است که هدف آن این است که معلمان و کادر آموزشی شایستگی های حرفه ای خود را ارتقا بدهند و در قالب طرح آموزشی به صورت سنتی که قبلاً انجام می شد اکنون هدف این است که خود دانش آموزان را با بحث آموزش درگیر کند و مشارکت بدهد و موضوعات درسی را در زندگی دانش آموزان وارد کند و در قالب ۱۴ مولفه که از طریق معلمان عزیز ما در سراسر استان ها اجرایی می شود.

وی در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: مدارس استعدادهای درخشان خیلی مهم است. نخبه پروری خیلی مهم است، مدارس استعدادهای درخشان، نبایست تضعیف بشود، هر چه می توانید اینها را تقویت کنید.

دانش آموز خبرنگار: پارسا غفاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار