صندوق نوآوری به دنبال توسعه ابزارهای نوین تامین مالی فناوری است

تهران (پانا) - معاونت سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای پیشبرد اهداف این صندوق در راستای توسعه ابزارهای تامین مالی فناوری اقدام به تاسیس «کمیته توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری» کرده است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
صندوق نوآوری به دنبال توسعه ابزارهای نوین تامین مالی فناوری است

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، نخستین جلسه کمیته توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی به ریاست سعید شوال‌پول، عضو هیئت عامل و معاون سرمایه‌گذاری صندوق برگزار شد.

در این جلسه جمعی از فعالان بخش خصوصی، اقتصاددانان و متخصصین حوزه تامین مالی نوآوری و سرمایه‌گذاری حضور داشتند.

سعید شوال‌پور، هدف از تشکیل این کمیته را بررسی رویکردها و ابزارهایی نوین در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری عنوان کرد و گفت: برنامه ما در این کمیته این است که از ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود با حداکثر توان در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری استفاده کنیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی به مدد اهرمی‌کردن منابع خود توانسته است مبلغی نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان به زیست‌بوم نوآوری تزریق و از شرکت‌های دانش‌‌بنیان حمایت کند. بخش زیادی از این میزان خدمات مالی، مربوط به تسهیلات بوده و در حوزه‌های ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی نیز میزان متفاوتی از منابع صرف شده است.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: سال گذشته بر اساس تصویب شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان به ریاست رییس جمهوری، مقرر شد سرمایه این صندوق به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و امروز نیز رییس هیئت عامل صندوق در حال پیگیری این مسئله است.

شوال‌پور افزود: قانون جهش دانش‌‌بنیان، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اکوسیستم دانش‌‌بنیان کشور ایجاد کرده است. برای اجرایی‌سازی این ظرفیت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در اقتصاد دانش‌‌بنیان، به عقلانیت اقتصادی و بررسی اقدامات نیاز داریم.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: کمیته توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری نیز به همین منظور شکل گرفته است. در مجموعه معاونت سرمایه‌گذاری نیز بنای کار بر این است که از ظرفیت‌های قانونی موجود و به طور ویژه پتانسیل‌های قانون جهش تولید دانش‌‌بنیان استفاده کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: معاونت سرمایه‌گذاری تا امروز عملکرد خوبی در بخش‌های مختلف از جمله پوشش ریسک و ضمانت طرح‌های تامین مالی جمعی داشته است. همچنین سرمایه‌گذاری و تاسیس صندوق‌های جسورانه بورسی، هم‌سرمایه‌گذاری با شتابدهنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری از دیگر نقاطی بوده است که در صندوق روی آن متمرکز بوده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار