فلاحی نشست امروز کمیسیون آموزش را تشریح کرد:

اصلاح احکام مربوط به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه

سهم وزارت بهداشت در جذب دانشجویان خارجی افزایش یافت

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی احکام مربوط به وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در کمیسیون آموزش، گفت احکام مربوط به آموزش و پرورش در نشست امروز اصلاح شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح احکام مربوط به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه

احمدحسین فلاحی در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: در بخش نخست نشست امروز میزبان مسئولان وزارت آموزش و پرورش بودیم که مباحث مختلفی درباره حوزه آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی از اصلاح ماده 87 لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: در این ماده جدولی در خصوص شاخص‌های آموزش و پرورش در برنامه هفتم قید شده بود که مقرر شد مواردی از شاخص‌ها در زمینه چاپ و اصلاح کتب، مهارت آموزی و تعداد بازماندگان از تحصیل اصلاح شود.

وی با اشاره به اصلاح بند (پ) ماده 88 ادامه داد: از سوی دیگر موضوع اخذ دانشجویان برای دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی ارشد حداقل 30 درصد بود که این مورد نیز به حداکثر 30 درصد تغییر پیدا کرد تا ظرفیت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی برای تربیت معلم با مدرک کارشناسی افزایش پیدا کند. البته این مورد مخالفان و موافقانی داشت که نهایتا این پیشنهاد به عنوان مصوبه کمیسیون به کمیسیون تلفیق برنامه ارائه خواهد شد.

فلاحی یادآور شد: همچنین در لایحه برنامه هفتم آمده است که با اجرای قانون رتبه بندی معلمان، هیأت تخلفات ویژه‌‎ای برای رسیدگی به موارد معلمان ایجاد شود و این موضوع در برنامه هفتم برای ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی معلمان در طول 5 سال برنامه ایجاد خواهد شد. بنابراین هیأت رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت به تخلفات معلمان ورود نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در زمینه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز مقرر شد ماده 85 قانون ششم در برنامه هفتم نیز تکرار شود، در این ماده تصریح شده بود که معلم 5 درصد از سهم را خود را در کنار سهم دولت به صندوق بپردازد، ضمن اینکه مباحثی در خصوص اصلاح اساسنامه صندوق نیز در نشست امروز مطرح شد.

فلاحی تصریح کرد: برای سازمان نوسازی نیز پیشنهاداتی مطرح شد که در زمینه همکاری با خیرین تکالیفی مشخص شود. برای دانشگاه فرهنگیان نیز مقرر شد طی برنامه هفتم اماکن کد تخریب خورده این دانشگاه که 70درصد بناها را شامل می‌شود، حداقل در 10 استان نوسازی و بهسازی شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: در بخش دوم نشست امروز نیز بررسی احکام مربوط به آموزش علوم پزشکی، تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با حضور مسئولان ذی ربط در دستور کار قرار داشت که در این جلسه ضمن تأکید بر تقویت معاونت آموزشی وزارت بهداشت که در حال حاضر در آخرین رتبه معاونت‌های وزارت بهداشت قرار دارد در زمینه جذب دانشجویان خارجی و رتبه علمی کشور نیز مباحثی مطرح شد. درباره اینکه سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی در جذب دانشجویان خارجی از 320 هزار دانشجوی (علوم پزشکی و وزارت علوم) در برنامه هفتم مشخص شود نیز مباحثی مطرح شد؛ لازم به ذکر است در حال حاضر دانشجویان خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور حدود 8 هزار دانشجو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار