عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا:

فارغ‌التحصیل مدرسه باید یک نیروی آماده به‌کار، کارآمد و پاسخگو در جامعه باشد

در برنامه هفتم توسعه باید به دغدغه رهبر معظم انقلاب توجه شود، یعنی وقتی دانش‌آموز در مدرسه آموزش دید، حتما لازم نباشد که وارد دانشگاه شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت باید در برنامه هفتم توسعه طوری برنامه‌ریزی شود که فارغ‌التحصیل مدرسه، یک نیروی آماده کار، کارآمد و پاسخگو در جامعه باشد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
فارغ‌التحصیل مدرسه باید یک نیروی آماده به‌کار، کارآمد و پاسخگو در جامعه باشد

امجد عبدی - حجت‌‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت مباحث آموزشی در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد:‌ «‌هنوز برنامه ششم ما روی زمین است؛ یعنی در برنامه ششم توسعه، سهم آموزش‌های مهارتی در آموزش و پرورش 50 درصد پیش‌بینی شده بود که 34 درصد محقق شد و قرار بود در آموزش عالی 30 درصد باشد اما 16 درصد اجرا شد و ما در حوزه آموزش و پرورش 50 درصد عقب هستیم.»‌

وی افزود: «اینها شرایط برنامه ششم بود و به رغم تمدید شدن یک ساله‌ی این برنامه، شاهد این عقب‌ماندگی هستیم. این در حالی است که طی برنامه هفتم باید جلوتر هم برویم.»

این نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد:‌ «امروز ‌این دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) باید جدی گرفته شود که فرمودند "مسیر کنونی آموزش و پرورش یک مسیری است به سمت دانشگاه؛ یعنی این که الان هست یک دالانی است از دبستان و دبیرستان به سمت دانشگاه. آیا این ضروری است؟ واقعاً باید همه همین طور بیایند عبور کنند بروند به سمت دانشگاه؟ این ضروری است؟ این اصلاً بهره‌دِه هست برای کشور؟". لذا بر اساس فرمایشات ایشان باید در برنامه هفتم طوری برنامه‌ریزی شود که این دالان‌بودن را حذف کنیم، یعنی دانش‌آموز ما وقتی در مدارس آموزش دید، حتما لازم نباشد که وارد دانشگاه شود؛ یعنی بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، یک نیروی آماده کار، کارآمد و پاسخگو در جامعه باشد و ‌مشکلات کنکور هم همه در راستای همین مهم می‌تواند حل شود.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد:‌ «حتما این اصلاحات در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار