با شعار تربیت بدون توقف

آیین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در قم برگزار شد

قم (پانا) - آیین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی در استان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در قم برگزار شد

آیین افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان با شعار تربیت بدون توقف، در آستانه روز عرفه و عید سعید قربان، امروز با حضور مسؤلان استانداری و آموزش و پرورش در سالن همایش کانون فرهنگی تربیتی «محراب» پردیسان قم برگزار شد.

در ابتدای این آیین علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی با اشاره به اهمیت توجه دانش آموزان به برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان اظهار کرد: بهترین فرصت ها، در زمان هایی بدست می آید که افراد تصور می کنند هیچ کاری برای انجام دادن ندارند.

وی افزود: همین قانون جاذبه عمومی زمین نیز در چنین شرایطی از سوی نیوتن طرح سوال و کشف شد و منجر به کشفیات عظیمی در دنیای خلقت شد.

رحیمی با اشاره به اینکه اوقات فراغت، در واقع زمان های غیررسمی دانش آموزان است، بر بهره گیری هر چه بیشتر دانش آموزان از فضاهای مدرسه ای برای برنامه های تربیتی و تفریحی سالم تاکید کرد.

در ادامه عباس مهرابی قمی، بانی و واقف زمین کانون فرهنگی تربیتی محراب، طی سخنانی با اظهار خرسندی از کارکرد هنری و فرهنگی کانون، به فلسفه ساخت آن و وصیتنامه ای که سال 1365 در بحبوحه جنگ و در دوران خدمت سربازی در جبهه مرتبط با همین موضوع نوشته بود، اشاره کرد.

در آیین فوق، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و «حسین غریب» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، از خدمات خیّر عباس مهرابی تقدیر شد.

همچنین گروه سرود ساقی کوثر دو سرود در وصف امیرالمومنین(ع) و اقتدار کشور اجرا کرد. تعدادی از دانش آموزان که مهارت هایی را در کانون محراب فرا گرفته بودند، به ارائه دست سازه ها و هنرهای خود پرداختند. یکی از دانش آموزان نیز که در کلاس مداحی شرکت کرده بود، در آستانه دهه ولایت، مولودی خوانی کرد. دانش آموزانی هم در حاشیه مراسم به همراه مربیان خود همزمان مشغول خلق آثار هنری در زمینه های نقاشی روی شیشه و ... بودند.

در آیین افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، مسئولانی از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش قم، سیدعلیرضا دادمرزی مدیر سازمان دانش آموزی قم و تعدادی از مربیان و دانش آموزان عضو تشکیلات این سازمان و نیز مسئولانی از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و سپاه ناحیه پردیسان حضور داشتند و از کارگاه ها و آثار هنری دانش آموزان بازدید کردند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار