آغاز برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان قم

قم (پانا) - مراسم افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با مشارکت سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و ادارات کل آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان قم

ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در مراسم افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با اشاره به اهمیت توجه به اوقات فراغت اظهار کرد: نکته محوری اوقات فراغت تربیت نسل جدید انقلاب با محوریت مسجد است.

مقیمی تصریح کرد: امیدواریم با هم افزایی دستگاه‌های متولی اوقات فراغت بتوانیم با تربیت نسل جدید در مسجد علمداران آینده انقلاب را تحویل جامعه دهیم.

سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه قم نیز با بیان اینکه در بحث اوقات فراغت دو هدف را دنبال می‌کنیم، افزود: هدف اول ما جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، حفظ آنها در مسجد و تربیت مسجدی است.

فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: نکته مهم دیگر کنار هم قرار گرفتن همه دستگاه‌ها در بحث اوقات فراغت است که با هم افزایی و هماهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌های استان بتوانیم اوقات فراغت پرباری را در مساجد برای جوانان و نوجوانان رقم بزنیم.

حجت الاسلام محمدرضا حیدری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر اهمیت و ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: همه برنامه‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان امسال در مساجد متمرکز است.

وی با بیان اینکه امسال در بحث اوقات فراغت هم افزایی بین سازمان‌های استان ایجاد شده است، گفت: هدف اول ما این است که امسال بیش از ۳۰۰ مسجد میزبان طرح‌های فرهنگی، اعتقادی، ورزشی و هنری هستند.

حیدری افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵ هزار نفر در رده‌های سنی کودک و نوجوان در طرح اوقات فراغت شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم ادامه داد: بر اساس نظام ارزش گذاری، اهدافی را ترسیم کرده ایم که اگر فرد بر این اساس امتیاز بیاورد خدمات به او ارائه می‌شود که خدمات شامل مباحث اردویی، استخر و اماکن ورزشی و غیره می‌شود.

حیدری تصریح کرد: هدف ما جذب حداکثری بویژه جذب جدید جوانان و نوجوانان به مسجد و تثبیت آنان در مسجد است که باید با یک راهبری و هندسه مشخص پیش رفت.

وی افزود: همچنین آموزش و پرورش استان متقبل شده همه اردوگاه‌ها و حیاط مدارس را به شکل رایگان در اختیار مساجد قرار دهد. ضمن آنکه از بیش از یکصد سالن آموزش و پرورش هفته‌ای یک سالن در اختیار کانون‌ها قرار گیرد و با سامانه ۱۳۷ شهرداری و دیگر ارگان‌ها در بحث اطلاع رسانی هماهنگی لازم صورت گرفته تا به یاری خدای متعال، تبلیغات به شکل متمرکز و هماهنگ و مؤثر انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار