معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

مهلت ثبت نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی تا ۱۵ تیرماه

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت ۲۵ هزار پایگاه تابستانی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد دانش آموزان تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند در این پایگاه‌ها ثبت نام کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ثبت نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی تا ۱۵ تیرماه

اصغر باقرزاده در شبکه خبر سیما اظهار کرد: شعار فعالیت‌های تابستانی امسال «تربیت بدون توقف؛ ایجاد موقعیت‌های تربیتی توسط تمام نهادها، خانواده‌ها و مدارس برای دانش آموزان» است.

وی با بیان اینکه از اول خردادماه ثبت پایگاه‌ها را در سامانه نورینو پیش بینی کرده بودیم، افزود: حدود ۲۵ هزار پایگاه در حدود ۲۰ درصد مدارس، به علاوه هزار کانون فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش و هزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف تا به امروز در نورینو ثبت شده است و این روند تا ۷ تیر ادامه دارد.

به گفته باقرزاده، دانش آموزان تا ۱۵ تیر فرصت ثبت نام در این ۲۵ هزار پایگاه را دارند و از طریق پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir می‌توانند رشته‌های مختلف را در مکان‌های مختلف ببینند و برای ثبت نام در این پایگاه‌ها اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا این لحظه ۳۷۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در این ۲۵ هزار پایگاه تابستانی ثبت نام کرده اند، درباره هزینه کلاس‌ها اظهار کرد: تمام پایگاه‌هایی که در سامانه جامع معاونت پرورشی در درگاه وزارت آموزش و پرورش یعنی "نورینو" ثبت شده‌اند، باید مبلغ شهریه کلاس را نیز در این سامانه عنوان کنند. بنابراین قطعا نظارت بر شهریه‌ها وجود دارد.

باقرزاده افزود: برخی برنامه‌ها و فعالیت‌ها رایگان است اما برخی از فعالیت‌ها به دلیل اینکه رویکردشان مهارتی و حرفه‌ای است و احتیاج به ابزار و مربی متخصص دارد، هزینه و شهریه دریافت می‌کنند اما سقفی برای آنها وجود دارد و نظارت بر این هزینه‌ها از طریق شورای اوقات فراغت استان که مدیر کل استان، رئیس آن است، انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: توصیه می‌کنم دانش آموزان از برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش استفاده کنند. اساتید این پایگاه‌ها مورد تایید آموزش و پرورش است و نظارت بر مبالغ و شهریه‌های آن وجود دارد و آموزش و پرورش اجازه دریافت مبالغ غیرمتعارف را نمی‌دهد.

به گفته باقرزاده والدین و دانش آموزان می‌توانند در سامانه "نورینو" و پنجره خدمات واحد وزارت آموزش و پرورش، شکایات خود درباره شهریه‌های احتمالیِ نامتعارف کلاس‌های پایگاه‌های تابستانی را ثبت کرده و اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار