معاون پرورشی و تربیت‌بدنی پاکدشت:

رفع شکاف میان دانش‌آموزان و کادر پرورشی، هدف نهایی قرارگاه آینده‌سازان است

پاکدشت (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت از برگزاری سلسله نشست‌های قرارگاه آینده‌سازان با هدف برنامه‌ریزی در راستای تحقق آینده‌ای آباد، با حضور امام جمعه این شهرستان و کادر پرورشی مدارس خبر داد و رفع شکاف میان دانش‌آموزان و کادر پرورشی را هدف نهایی قرارگاه آینده‌سازان دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رفع شکاف میان دانش‌آموزان و کادر پرورشی، هدف نهایی قرارگاه آینده‌سازان است

محمد حسنی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی پاکدشت در اولین نشست این قرارگاه ضمن تبیین اهداف این نشست‌ها، اذعان کرد: انجام کار فرهنگی و تربیتی در مدارس،سختی‌ها و دشواری‌های به خصوص خود را دارد، اما موضوعی که مهم است نقش تربیتی شما دانش‌آموزان در این روند فرهنگی-اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، شما دانش‌آموزان از میزان اثرگذاری بالاتر و شناخت بیشتر نسبت به فضای موجود در مدرسه برخوردارید و بهترین گزینه‌ها برای رفع شکاف میان دانش‌آموزان و کادر پرورشی مدارس و آموزش و پرورش هستید.

همچنین حسن لزومی، امام‌ جمعه شهرستان پاکدشت نیز در حاشیه این نشست تصریح کرد: یکی از وظایف سنگین نسل قبلی انقلاب، تبیین مسائل و وقایع زمان انقلاب و روایت قصه پرغصه این انقلاب است، جوان ایرانی اگر نداند این انقلاب از کجا آمده و چگونه به دست او رسیده، ارزش و قدر آن را درک نخواهد کرد و اینچنین است که ما امروزه بعضا با جوانانی بی میل و رغبت به وطن و ناامید از آینده مواجه هستیم.

لزومی افزود: این تببین‌ها و راه‌گشایی‌ها جز با ارتباط دوسویه میسر نمی‌شود. ما مسئولین تا زمانی که با جوانان ارتباط و گفتمان‌های نزدیک و صمیمی نداشته باشیم ضعف‌های موجود در عملکرد خودمان و مطالبات و دیدگاه‌های آنان را نخواهیم دانست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما به ارتباط دو سویه با جوانان علاقه‌مندیم و این ارتباط و حضور جوانان در فعالیت‌های ارگان‌ها ضروری و ارزشمند است‌. در میان مشکلاتی که وجود دارد و وظایف و مسئولیت‌های هر نهاد، باید نقش و جایگاه راهبری نسل امروز حفظ شود، جوانان باید مسیر برنامه‌ریزی‌ها و کارآمدی طرح‌های اجرا شده را تایید کنند.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در نهایت اظهار کرد: جوانان این کشور هم به واسطه شکاف سنی کمتر و هم ارتباط روزانه و تنگاتنگ با هم‌نسلی‌های خود، نسبت به دغدغه‌ها و نیازها و مطالبات آنها به مراتب آگاه‌تر از مسئولین هستند؛ بنابراین ما مسئولین نباید وجود چنین مشاوران مناسبی را فراموش کنیم و باید این بستر نهایت استفاده را ببریم.

همچنین در انتهای این نشست، دانش‌آموزان شهرستان پاکدشت به بررسی نقاط ضعف و قوت حوزه پرورشی در این شهرستان پرداختند. عدم وجود فضای مباحثه سیاسی-اجتماعی در مدارس، تغییر محوریت طرح‌های فرهنگی آموزش و پرورش و تطبیق آنها با ذائقه نوجوان، عدم تفهیم و توجیه ضرورت کار فرهنگی در مدارس برای کادر پرورشی و دانش‌آموزان و عدم ایجاد علاقه و استفاده از ابزار تشویق، از جمله نکاتی بود که دانش‌آموزان این شهرستان متذکر شدند.

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا سادات حاتمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار