امام جمعه پاکدشت:

اسلام بدیعی که نزد مسلمانان است، از برکت وجود امام باقر علیه‌السلام است

پاکدشت (پانا) - امام جمعه شهرستان پاکدشت در نماز جمعه این هفته که با حضور آحاد مردم برگزار شد، گفت در حقیقت اسلام جدیدی که در نزد مسلمانان است، از برکت وجود امام باقر علیه السلام است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اسلام بدیعی که نزد مسلمانان است، از برکت وجود امام باقر علیه‌السلام است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن لزومی، امام جمعه پاکدشت در خطبه‌های نماز جمعه میان نمازگزاران ضمن اشاره به شهادت امام باقر علیه السلام اذعان کرد: در حقیقت اسلام جدیدی که در نزد ما مسلمانان است از برکت وجود امام باقر علیه السلام است، این امام بزرگوار می‌فرمایند، بهترین عبادت و نوع بندگی این است که خودتان را از شکم و شهوت حفظ کنید؛ این مسئله خیلی ارزشمندی است که هم اجتماعی است و هم فردی، باید مراقب باشیم که بخاطر شکم و شکم چرانی به گناه و معصیت نیافتیم.

وی افزود: خداوند متعال دوست دارد که بندگانش با او صحبت کنند و خواسته‌هایشان را با او در میان بگذارند مخصوصا بعد از نماز عصر که از ثواب زیادی برخودار است، اگر می‌خواهید بلا از شما دور باشد با دعا کردن آنها را از خود دور کنید ، امام باقر علیه السلام می‌فرمایند: اگر می‌خواهید ثواب بسیاری به شما برسد به این دو امر توجه کنید یکی عدل و دیگری نیکوکاری. نیکوکاری شاید یک بخش آن رفع مشکل و گره گشایی از کار دیگران است و بخش دیگر آن اخلاق نیکو و خوش داشتن با خانواده ، اقوام ، بستگان و همسایگان است ، آنچه خیر بزرگی است و ثواب آن به سرعت به سوی شما بازمی‌گردد کارنیک و عدالت است ، انسان در هر سِمَتی که هست باید عادل باشد ؛ فرقی نمی‌کند امامی باشد که یک مملکت را رهبری می‌کند یا فردی که در خانه خود زندگی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین لزومی همچنین تصریح کرد: چیزی که خیلی بد است و ضرر او به انسان بازمی‌گردد ظلم و ستم است، هرکسی حق دیگران را نادیده بگیرد ظالم محسوب می‌شود، خداوند متعال از کسی که به دیگران ظلم کند نمی‌گذرد، چقدر زشت و بد است که انسان چشمش را نسبت به عیب و رفتارهای مردم باز کند اما چشمش را نسبت به خودش و عیب‌های خودش ببندد.

امام جمعه شهرستان پاکدشت همچنین ادامه داد: کسی که دیگران را نصیحت می‌کند اول خودش باید آن کار را انجام دهد و بعد به دیگران توصیه کند، چیزی که پسندیده نیست این است که نباید دیگران از زبان ما اذیت شوند، شیعیان نباید تنبل باشند خودتان را به بیماری نزنید، کم کاری نکنید و کسل نباشید انسان کسل هم به دین خود ضرر می‌رساند هم به هم نوعان خود ؛ انسانی همیشه حالت کسالت داشته باشد نمی‌تواند زندگی خوبی از نظر مادی و معنوی داشته باشد ، انسان برای رسیدن به خواسته‌ها و نیازهای خودش باید تلاش و کوشش کند.

حسن لزومی امام جمعه پاکدشت ضمن عرض تبریک ماه ذی‌الحجه به نمازگزاران پاکدشتی گفت: در ماه ذی‌الحجه مناسبت‌هایی است که باعث فرح و خوشحالی ما مسلمانان می‌شود مثل سالروز ازدواج آسمانی امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها ، عید قربان و عید غدیر خم ، نزول آیات ولایت آیهء تطهیر ، آیه مبالغه، آیه العطاء.

لزومی همچنین مردم را به خواندن دعای عرفه توصیه کرد و گفت: این اعمال مستحب است اما همین مستحبات است که دین ما را تقویت می‌کند، مخصوصا دعای عرفه که در ثواب بی‌نظیر است.

امام جمعه پاکدشت از واقعه روز هفتم تیر ماه یاد کرد و افزود: هفتم تیر یادآور آن واقعه جانسوز است که توسط منافقین محل برگزاری سخنرانی شهید آیت الله دکتر بهشتی بود بمب گذاری کردند و این فاجعه خیلی بزرگی برای انقلاب اسلامی ما بود، از نظر کشورهای دیگر این حادثه هفتم تیر ماه در ایران رخ داد اگر در هر کشور دیگری بود دولت سقوط می‌کرد.

لزومی همچنین هفته قوه قضاییه را تبریک و شاد باش گفت و خاطرنشان کرد: تقویت قوه قضاییه لازم الاجرا است و تضعیف قوه قضاییه با هر عنوانی حرام است زیرا رئیس قوه قضاییه را رهبر برمی‌گزیند، اقتدار جمهوری اسلامی و اقتدار ملت ایران توسط قوه قضاییه حفظ می‌شود، قوه قضاییه با اقتدار در برابر آشوب‌گران، ضد انقلاب، فرصت‌طلبان، اخلال‌گران، قانون‌شکنان، سوداگران مرگ، فراریان بیت‌المال و مخصوصا هنجار‌شکنان می‌ایستد.

لزومی در راستای هفته مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: ما در رابطه با مبارزه با مواد مخدر چندین شهید مامور نیروی انتظامی داشته‌ایم و باید یاد آنها را زنده نگه‌داریم.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در پایان سخنان خود به حاجیان گوشزد کرد: در روز عید قربان کسانی که قبلا به مکه مکرمه مشرف شده‌اند لازم است که قربانی کنند و چه بهتر که قربانی خود را به طور زنده به کمیته امداد بدهند.

خبرنگار دانش‌آموز مهدیس کمانکش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار