برگزاری دومین نمایشگاه آثار هنرجویان در انجمن هنرهای تجسمی ایلام

ایلام (پانا) - دومین نمایشگاه آثار هنرجویان تحت عنوان دره پروانه‌ها در انجمن هنرهای تجسمی در ایلام برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین نمایشگاه آثار هنرجویان در انجمن هنرهای تجسمی ایلام

دومین نمایشگاه آثار هنرجویان تحت عنوان (درهٔ پروانه ها) به کوشش انجمن هنرهای تجسمی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در نگارخانه استاد علی اشرف صندوق آبادی گشایش یافت.

این نمایشگاه به منظور گسترش و پیشبرد سطح هنری هنرمندان کودک، نوجوان و جوان در حوزه هنرهای تجسمی برگزار شد. ضمن آنکه استان ایلام از ظرفیت ویژه ای در زمینه هنرهای تجسمی برخوردار است، به چنین رویداد هایی برای دیده شدن هرچه بیشتر هنرمندان و هنردوستان این حوزه نیاز است.

درهٔ پروانه ها عنوانی زیبا است که می‌توان آن را ملهم از دفتر شعری از شاعر نامدار کُرد (شیرکو بیکس) به همین عنوان دانست.

در این نمایشگاه قریب به ٣۵٠ اثر از هنرجویان کودک، نوجوان و جوان در حوزه تکنیک های گوناگون از جمله تکنیک آبرنگ، سیاه‌قلم، رنگ روغن، تصویرسازی، سفالگری، طراحی، شخصیت پردازی و همچنین آثاری از مدرسین انجمن هنرهای تجسمی به عرضه درآمد.

مهدی صندوق آبادی، هنرمند و خوشنویس نامدار ایلامی و رئیس انجمن هنرهای تجسمی طی آیین افتتاح نمایشگاه آثار هنرجویان ضمن تقدیر و تشکر از مدرسین و هنرمندان و ایضا همراهی هنرجویان انجمن هنرهای تجسمی گفت: باید به پدر و مادرانی که چنین شکوهمند در وجود فرزندان خود هنر را بنیان نهاده اند تبریک گفت و بی شک اینگونه رویدادهای فرهنگی و هنری آغازی است برای اعتلای هنر در استان ایلام.

همچنین در ابتدای مراسم گشایش نمایشگاه آثار هنرجویان، محمد حیدری فرد نویسنده و ادیب جوان ایلامی و از هنرجویان تکنیک آبرنگ زیر نظر فرهنگیِ هنرمند و نقاش پرافتخار، پرستو وحیدی، ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از رئیس و همچنین اساتید انجمن هنرهای تجسمی گفت: آنچه امروز شما را به اینجا کشانده است مغناطیس هنر دستانی کوچک و جوان است، کودکان و نوجوانانی که امروز آثارشان به عرضه درآمده بسیار منحصر به فرد و ارجمندند، چرا که روح بلندشان آنقدر قدرتمند بوده که توانسته از دنیای پردغدغه و بی‌رحم مجازی بگریزد و در دنیای رنگ ها گام بردارد.

وی در پایان به عنوان هنرجو خواسته های خود را با مسولان ذیربط در میان گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار