مشارکت ۴۵۰ معلم جهادگر در طرح افسران سپاه پیشرفت

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت ۴۵۰ معلم استان در طرح افسران سپاه پیشرفت که به منظور استفاده بهینه از توانمندی معلمان جهادگر برای آموزش و پرورش دانش‌آموزان لازم التوجه اجرا می‌شود، مشارکت کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت ۴۵۰ معلم جهادگر در طرح افسران سپاه پیشرفت

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری، اظهار کرد: توسعه فرهنگ جهادگری و ایثار، توجه به محرومیت زدایی و مناطق کمتر توسعه یافته، شناسایی ظرفیت ها، استعدادهای معلمان و مدرسان توانمند از مهم ترین اهداف برگزاری طرح افسران سپاه پیشرفت است.

وی،عملیاتی کردن وتوسعه گفتمان عدالت تربیتی ونصیب آموزشی برابر،ارتقاء توانمندی های آموزشی وفرهنگی،تربیتی دانش آموزان، بهبود وضعیت تحصیلی وتربیتی، تقویت حمایت و مداخله تخصصی در جهت جبران و بهسازی فرایند یاددهی یادگیری، کاهش نرخ تکرار پایه، پیشگیری ازترک تحصیل و افزایش شاخص هاوتوسعه آموزشی و تربیتی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم حل مشکل انشعابات آب، برق و گاز مدارس نوساز استان تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر تربیتی، پرورشی، آموزشی و تفریحی به دانش آموزان توسعه زیرساخت های اردوگاه های استان نیازمند اعتبار است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، اضافه کرد: اصلاح شیوه های شناسایی و جذب منابع انسانی کار آمد، متعهد و متخلق، با استعداد و با انگیزه و برخوردار از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای در مشاغل آموزشی و تربیتی مدارس، در چارچوب شایستگی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قانون رتبه بندی معلمان صورت می گیرد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که ۲۷۵ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان دختر و پسر استان برای تابستان جاری پیش بینی شده است، اذعان کرد: با توجه به حذف محدودیت های کرونایی پیش بینی می شود میزان استقبال دانش آموزان استان از کلاس های اوقات فراغت بیشتر از سال های گذشته باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تغییراتی که در روند ارزیابی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است، عنوان کرد: ایجاد کانون های ارزیابی، منابع و محتوای آزمون، تغییر در شیوه کسب حد نصاب به صورت حداقل۵۰ درصد میانگین امتیاز۳ نفر اول در شغل محل مربوطه برای مرحله اول و کسب ۴۷۰ امتیاز برای قبولی نهایی، تغییر تاثیر امتیاز مصاحبه، از ضریب ۷۰ درصد آزمون کتبی و ۳۰ درصد مصاحبه، به ۴۰ درصد ضریب آزمون کتبی و ۶۰ درصد ضریب مصاحبه، از مهم ترین این تغییرات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار