با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت

طرح تابستانی «هفت سنگ» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان خراسان جنوبی گفت: طرح تابستانی هفت‌سنگ به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از ابتدای تابستان دراین استان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۹۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح تابستانی «هفت سنگ» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

محمد علی حسن آبادی عنوان کرد: این طرح به منظور زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در ابعاد مختلف ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین طرح پایگاه های اوقات فراغت موسوم به «هفت سنگ» (هیجان، فکر، تلاش، سلامتی، نشاط، گردشگری) برنامه ریزی شده است.

وی «غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس، ارتقاء سطح کیفی آموزش های مهارتی، معرفتی در متربیان، بسط و گسترش تربیت اجتماعی و سیاسی، آشنایی با ابنیه ها و آثار تاریخی و فرهنگی، آشنایی با طبیعت و پاسداشت محیط زیست و استعدادیابی و شناخت ظرفیت های علمی، هنری، مهارتی دانش آموزان از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح هفت سنگ ذکر کرد.

حسن آبادی همچنین برگزاری اردوهای جهادی با محوریت بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، خبرگزاری ها، نشریات و مراکز فرهنگی در راستای جهاد تبیین را از دیگر اهداف این طرح ذکر کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: مشارکت خانواده ها در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، استفاده بهینه از ظرفیت های مدارس، کانون ها و فضاهای اردویی و تربیتی، بهره گیری از مدرسین و مربیان آموزش دیده سازمان دانش آموزی، توجه خاص به اردوهای دانش آموزی با محوریت آموزش مهارت های تشکیلاتی، اجتماعی، معرفتی، هنری و تربیتی و آموزش حفظ محیط زیست در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

رییس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی در ادامه تاکید کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی دانش آموزان از مهمترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت است و فضای مدرسه هر چند از امکانات پرورش و مربیان کارآمد برخوردار باشد، اما به تنهایی نمی‌تواند نیازهای روانی و تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان را تامین کند.

وی در پایان گفت: دانش‌آموزان همواره ساعاتی را در مدرسه به تحصیل علم می‌پردازند و بخش دیگری از اوقات خود را در خانه و با والدین می‌گذرانند، اما زمان دیگری نیز وجود دارد که در سازندگی و یا به هم ریختن شخصیت آنان نقش چشمگیری دارد و آن زمانی است که دانش‌آموزان نه در مدرسه و نه در خانه‌اند و به اصطلاح در اوقات فراغت خود به سر می‌برند.

حسن آبادی افزود: در همین راستا سازمان دانش‌آموزی به عنوان یکی از متولیان اوقات فراغت کشور به منظور زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان دانش‌آموزان در ابعاد مختلف برنامه های ویژه ای را برای تابستان امسال تدارک دیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار