فرماندارشهرستان اسلامشهر عنوان کرد:

ضرورت توجه به عدالت آموزشی در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر توجه به عدالت آموزشی در فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان را در سال تحصیلی جدید مهم برشمرد و بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در محدوده جغرافیایی خود با همکاری انجمن اولیاء و مربیان و مسئولین تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به عدالت آموزشی در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان

حسین حبیبی، فرماندار شهرستان‌اسلامشهر در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲ که در سالن جلسات اداره منطقه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: آموزش و پرورش بیشترین دغدغه همگان است و در شهرستان‌اسلامشهر حرکت خوبی با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره حقوقی در راه حل مشکلات مدارس انجام شده است و دستاوردهای بی‌نظیری را نیز در این مورد شاهد هستیم، ولی ‌می‌بایست با همکاری ارگان‌ها و نهادها کار به نتیجه عالی برسد.

وی بیان کرد: ضرورت دارد در زمینه مصوبات سفر رئیس‌جمهور و وزیر سابق آموزش و پرورش سریع‌تر عمل شود و از انبوه سازان مسکن درخواست کرد، به تعهدات خود در زمینه احداث مدارس نیز عمل کنند و افزود: عدالت آموزشی می‌بایست در ثبت‌نام دانش‌آموزان جهت سال تحصیلی جدید مورد توجه قرار گیرد و به سفارشات توجه نکنید و خانواده‌ها دانش‌آموزان را در محدوده جغرافیایی خود با همکاری انجمن اولیاء و مربیان ثبت نام کنند.

حبیبی خواستار همپوشی فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش اسلامشهر با همکاری نهادها و ارگان‌ها شد و گفت: در این راستا با نهادها و ادارات تفاهم‌نامه تهیه شود و خواستار نظارت مردمی بر عملکرد مدیران مدارس با فراهم کردن سازگار آن شد و ازبرگزاری یک جلسه مشترک با مسئولان شهرستان در رابطه با برنامه اوقات فراغت تابستان 1402خبر داد.

سپس حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه شهرستان‌اسلامشهر نیز در سخنانی تأکید کرد: خداوند برای همه افراد درجاتی در نظر گرفته و درجه صاحبان علم بالاتر است و ادامه داد، دشمنان ما در طول تاریخ از پیشرفت علم در این کشور جلوگیری کردند و سعی داشتند کشور را از حرکت علمی عقب نگه دارند و این موضوع می‌بایست جهت نسل جوان تبیین شود.

وی با توجه به در پیش رو بودن اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان تصریح کرد: دستورالعمل روشن و شفاف جهت اوقات فراغت تابستان 1402با جزئیات مشخص شود و در کنار آن آسیب‌شناسی فرهنگی در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان انجام شود و سال جدید تحصیلی را با نتایج این موضوع آغاز کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه سید مهدی موسوی، معاون متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌ اسلامشهر در سخنانی به مبحث ثبت‌نام با شعار ثبت نام وزارت آموزش و پرورش با محوریت ثبت‌نام مطلوب، عدالت محور و خانواده‌مدار جهت سال سال تحصیلی جدید پرداخت و اظهار کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود پایه اول ابتدایی از اردیبهشت 1402آغاز شده و ۱۶ ستاد فرعی جهت راهنمایی دانش‌آموزان و اولیا در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان در محدوده‌های جغرافیایی در حال فعالیت است.

جواد رزمی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در سخنانی با اشاره به به فعالیت‌های واحد پرورشی خاطرنشان کرد: مواردی از جمله تشکیل هیأت اندیشه‌ورز دانش‌آموزی و فرهنگیان، ارزیابی کلی از فعالیت‌های مربیان پرورشی مدارس،اجرای طرح اوقات فراغت تابستان 1402 با ثبت‌نام دانش‌آموزان در سایت نورینو، کسب ۱۰ رتبه استانی قرآنی و راهیابی به مرحله کشوری، افتتاح اولین خانه محیط زیست و برگزاری جشنواره نوجوان سالم بخشی از برنامه‌های ما در حوزه پرورشی است.

شایان ذکر است، در این جلسه که مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و نمایندگان ارگانها و نهادهای مختلف شهرستان اسلامشهر نیز حضور داشتند، حکم اعضای جدید شورای آموزش و پرورش به آنان اهدا شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار