بهادری جهرمی:

مردم و ولایت عامل اصلی پیشرفت کشور هستند

جهاد تبیین در بیان دستاوردهای کشور ضرورت دارد

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم و ولایت عامل اصلی پیشرفت کشور هستند، گفت در کنار مردم، مفهوم ولایت را مصداق پیشرفت می‌دانم، ضمن آنکه همه ما حاج قاسم را مصداق الگوی مطلوب ایرانی می‌دانیم.

کد مطلب: ۱۳۷۹۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مردم و ولایت عامل اصلی پیشرفت کشور هستند

علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در نخستین همایش روایتگران پیشرفت در محل استانداری کرمان که با حضور بیش از ۷۰ نفر از فعالان رسانه داخلی سراسری و خارجی در حال برگزاری است با اشاره به ظرفیت های صنعتی، معدنی، کشاورزی، ترانزیتی و گردشگری کرمان به عنوان یکی از ۳۱ استان کشور، گفت: هر شهرستان ایران و این استان به اندازه یک ملت ظرفیت و پیشرفت دارد که باید روایت شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های منابع طبیعی، نیروی انسانی، جغرافیایی، طبیعی، صنعتی و انواع نعمات طبیعی و اکتسابی در جای جای کشور افزود: این نعمت ها، ظرفیت ها و پیشرفت ها به واسطه تلاش پیشینیان در این نقاط کشور حاصل شده و این مسیر ادامه دارد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه راه و مسیر افزایش نعمت، شکرگذاری و از مصادیق شکرگزاری، روایت است تصریح کرد: آیا رسانه به دنبال ازدیاد نعمت ها و بهره برداری مناسب از موهبات و شکرگزاری است؟ یا بعضی در مسیری می رویم که مصداق همان باشد که کفر نعمت از کَفَت بیرون کند؟.

وی عنوان کرد: بیاندیشیم اگر به دنبال ارتقای صنعتی، معدنی، علمی و فناوری در کشور و ایجاد ارزش افزوده، بهره برداری و بهره وری بهتر هستیم آیا خدا راهی جز شکرگزاری به ما نشان داده است؟؛ تبیین نعمت ها و جهاد تبیین در بیان نعمات بایستی مورد توجه باشد.

بهادری جهرمی گفت: همه می دانیم مسیر پیشرفت جز از رهگذر سختی، تلاش، عبور از مشکلات، زمین خوردن، بلند شدن از طریق دست روی زانو گذاشتن حاصل نمی شود.

وی افزود: هر ملت پیشرفت و ضعف هایی دارد، آنجا که پیشرفت داشتیم ازجمله در صنعت هسته‌ای، نظامی، علم، بهداشت، آموزش، سلامت عمومی، اخلاق و فرهنگ، مهمترین عامل پیشرفت در کشور را چه می دانید و این پیشرفت محصول چه چیزی بوده است؟

سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم و ولایت عامل اصلی پیشرفت کشور هستند تصریح کرد: هرکس با هر سلیقه سیاسی، تفسیری از عامل پیشرفت دارد. مردم یکی از اصلی ترین عوامل پیشرفت هستند و ما مردم جنگنده، پیشرو، توانمند و نخبه ای داریم.

بهادری جهرمی گفت: اگر عامل پیشرفت مردم هستند، تکلیف فعالان رسانه ای نسبت به شکرگزاری از این عاملان پیشرفت چیست؟؛ آیا وظیفه رسانه نق زدن، ندیدن و توجه مضاعف به مشکلات در برابر پیشرفت هاست یا باید محصول و عامل پیشرفت خود را در سطح جهانی به نمایش بگذاریم؟

بهادری جهرمی با بیان اینکه بهترین روش باید قدردانی، یادآوری، نمایش ابعاد، زوایا و عمق گسترده دستاوردهای مثبت آن عزیزان (مردم) باشد گفت: از خودمان بپرسیم چقدر قدردان مردم و سایر عوامل اساسی پیشرفت در کشورمان هستیم؟؛ هر زمان در حوزه های راهبردی و اساسی که آینده جهان را رقم می زند توجه می کنم، می بینم که نام یک مرد در کشورمان نقش بسته است که این فرد مقام معظم رهبری هستند که هرجا پیشرفتی اتفاق افتاده، ایشان بنیانگذار یا حامی حرکت در آن مسیر شدند.

وی بیان کرد: در کنار مردم، مفهوم ولایت را مصداق پیشرفت می‌دانم، ضمن آنکه همه ما حاج قاسم را مصداق الگوی مطلوب ایرانی می دانیم.

بهادری جهرمی همچنین صبح امروز در ابتدای سفر خود با حضور در بارگاه شهید سلیمانی به شهدای آرمیده در این مکان مقدس اداری احترام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار