سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

چرا معتادان متجاهر به شهر بازگشتند؟

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد شهرداری گزارشی از عملکرد خود در حوزه ساماندهی معتادان در شهر تهران به شورای شهر ارائه کند.

کد مطلب: ۱۳۷۸۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
چرا معتادان متجاهر به شهر بازگشتند؟

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با پانا درخصوص بازگشت معتادان متجاهر پس از آزادی از مراکز ماده 16 به خیابان‌های پایتخت با وجود آنکه در قرارگاه اجتماعی پیش‌بینی شده بود زمینه‌های بازگشت این افراد به خانواده فراهم شود، گفت: «در حوزه اجتماعی سیکل‌های درمانی باید به‌صورت کامل انجام شود و اتفاقا یکی از مواردی که در سازمان رفاه و خدمات اجتماعی پیش‌بینی شده و با قرارگاه اجتماعی هم به اشتراک گذاشتند همین مساله سیکل برگشت معتادان بود.»

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌ «در گذشته تجربه‌ای درخصوص بازگشت معتادان چه متجاهر و چه غیر متجاهر وجود داشت؛ همواره یکی از دغدغه‌های مهم بعد از ترک معتادان، برگشت دوباره آنها به اعتیاد بوده و نمی‌شود آن را رها کرد. بنابراین روی تکمیل سیکل‌های آخر به‌ویژه اشتغال‌زایی و برگشت به خانواده و... تاکید داریم. با اینکه شهرداری تهران این موضوع را برای خود وظیفه کرده هر چند که برخی معتقدند در وظایف و تکالیف اولیه شهرداری این موضوع دیده نشده اما شهرداری پذیرفته و در حال انجام آن است ولی کاری نیست که بگوییم فقط شهرداری از عهده آن برمی‌آید بلکه خانواده‌ها برای اینکه چطور حمایت و کمک کنند نقش اساسی دارند. همچنین بخش خصوصی هم ابراز تمایل کرده تا در حوزه کار و اشتغال‌زایی و حمایت از این قشر حمایت کند اما این کارها فراگیر نیست.»

وی با اشاره به جلسه‌ای که برخی اعضای شورای شهر با فرمانده فاتب داشته‌اند، گفت:‌ «نگاه مدیریت شهری و نیروی انتظامی تقریبا مشترک است. ما اعتیاد را بیماری و جرم می‌دانیم و این بیمار و مجرم را هم فرزند خود می‌دانیم و نمی‌توانیم آن را پنهان یا رها کنیم و باید آن را درمان و به کانون خانواده باز گردانیم.»

نادعلی تاکید کرد: «احمدی صدر مدیر سازمان خدمات اجتماعی باید در این رابطه به شورای شهر تهران گزارش دهد و موانع و دشواری‌های کار به شورای شهر منتقل و نقطه نظرات اعضای شورای شهر شنیده شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار