رشد ۱۰ درصدی ارسال آثار به جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در استان بوشهر توضیحاتی را ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۰ درصدی ارسال آثار به جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، امیر تجلی‌نیا با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین بخش جشنواره درس تفکر و سبک زندگی، طرح‌ درس‌نویسی مبتنی بر برنامه درس ملی است اظهار کرد: با توجه به گزارشات دبیرخانه این جشنواره در استان بوشهر، نهمین دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، با تغییر و تحول اساسی در حوزه طرح درس نویسی و نحوه داوری طراحی و اجرا شده است و شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید آثار خود را بر مبنای برنامه درس ملی، ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، تدوین و خلق می‌کردند.

وی افزود: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی نحوه داوری آثار برای سرگروه‌‎ها و داوران استان‌ها و تفسیر و توجیه کردن برگ‌های داوری و رهنمود اجرایی، تلاش شده است تا با ارتقای کیفیت داوری، زمینه برقراری عدالت بیشتر در ارزیابی آثار فراهم شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی غیرحضوری طرح درس‌نویسی و تشکیل کانال آموزشی جشنواره در شبکه شاد برای آموزش گام به گام نحوه شرکت در جشنواره توسط مدرسان و داوران، از مهمترین اقدامات دبیرخانه برای کیفیت‌بخشی به آثار بوده است.

تجلی‌نیا اضافه کرد: امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی آثار ارسالی توسط همکاران فرهنگی به دبیرخانه‌های استانی بوده‌ایم و نفرات برتر این جشنواره تا پایان خرداد توسط اداره‌کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان دبیرخانه جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، اسامی ۴۰ برگزیده نهایی این جشنواره را اعلام کرده است گفت: بر اساس آرای هیات داوران ۴۰ اثر به عنوان برگزیده جشنواره معرفی شده‌اند، همچنین ۳۱۰ اثر از سراسر کشور در دبیرخانه کشوری نهمین جشنواره الگوهای برترتدریس درس تفکر و سبک زندگی داوری شده است.

تجلی‌نیا بیان کرد: داوری آثار در ۲ مرحله و ابتدا در دبیرخانه این جشنواره مستقر در استان بوشهر و سپس در اداره‌کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش انجام شده است. برای آشنایی بهتر جامعه هدف با شیوه و اهداف جشنواره، ضمن ارسال رهنمود اجرایی و پایدار به سراسر کشور، گروه کاری آموزشی با حضور رابطان جشنواره، سرگروه‌های استانی درس تفکر و سبک زندگی و روسای ادارات امور تربیتی سراسر کشور در شبکه شاد تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین با ایجاد کانال آموزشی در شبکه شاد و بارگذاری بیش از ۱۰۰ کلیپ، فیلم و پوستر آموزشی، تلاش شد تا به متقاضیان آموزش جامع انجام شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همکاران در دبیرخانه بوشهر اظهار کرد: ان شاالله برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با رویکرد جدیدی فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار