معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قرچک:

یکی از مهم‌ترین راهبردهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش تفکر و مهارت زندگی است

معلمان درس تفکر و سبک‌زندگی قرچک حائز رتبه‌های اول و دوم استانی شدند

قرچک (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان‌قرچک یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و راهبردهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را آموزش تفکر و مهارت زندگی در مدرسه دانست و از کسب رتبه اول و دوم توسط همکاران خلاق در معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان‌قرچک خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهم‌ترین راهبردهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش تفکر و مهارت زندگی است

محمدحسین‌ حافظی، معاون‌ پرورشی‌وتربیت‌بدنی آموزش‌و‌پرورش شهرستان ‌قرچک در گفت‌وگو با پانا، ضمن تشکر از همکاران ساعی و خلاق منطقه‌ قرچک، در نهمین جشنواره الگوهای‌برتر تدریس درس تفکر و سبک‌زندگی، اظهار کرد: «امسال همکاران ساعی و خلاق در معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان ‌قرچک موفق به کسب رتبه‌های اول، دوم و شایسته تقدیر استانی شده‌اند. اعظم سنایی مربی‌ پرورشی رتبه اول، نسیبه‌ تاجیک‌ داودی، معاون پرورشی رتبه دوم ، زهرا زنگنه، مشاور، شایسته تقدیراستانی، مریم عرب، مشاور، شایسته تقدیراستانی، فریده سادات موسوی، مشاور، شایسته تقدیر استانی از شهرستان قرچک در این جشنواره خوش درخشیدند و باعث افتخار ما هستند.»

حافظی در خصوص اهمیت توجه به درس تفکر و سبک‌زندگی بیان کرد: «این درس از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی که به درستی تدریس شود می‌تواند بسیاری از خلأهای تربیتی دانش‌آموزان را برطرف کند؛ همچنین مربی و مشاور باید در کلاس با توجه به نقش راهبری تربیتی که در مدرسه دارند، به مطالبات و نیازهای دانش‌آموزان در این زمینه پاسخ دهند.»

وی در ادامه افزود: «متأسفانه امروزه تصور اشتباهی بین خانواده‌ها به وجود آمده که تعلیم نکات‌تربیتی و منش‌های اخلاقی را جزو وظایف مدارس می‌دانند و تنها تأمین خوراک، پوشاک و مسکن فرزندانشان را وظیفه خود می‌دانند و هیچ تلاشی برای آموزش رفتارهای ابتدایی و اخلاقی به فرزندانشان نمی‌کنند، همین امر موجب بروز شکاف بین نسلی در بین دانش‌آموز و والدین می‌شود.»

معاون پرورشی‌و‌تربیت‌بدنی شهرستان‌ قرچک با اشاره بر اینکه اگر معلمی خلاق و توانمند برای تدریس درس تفکر و سبک‌زندگی انتخاب شود، می‌تواند بسیاری از خلاءها و نواقص تربیتی را برای دانش‌آموزان جبران کند،تشریح کرد: «اگر معلمی خلاق و توانمند انتخاب نشود و این اتفاق نیفتد ممکن است دانش‌آموزان، به دلیل فقدان مسائل‌تربیتی هزینه‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شوند به نظر می‌رسد باید یک محتوای خوب کمک‌‌آموزشی برای معلمان این درس تدوین شود تا معلم بتواند مطالب این درس را با استفاده از ظرفیت همه دانش‌آموزان در کلاس، تبیین و تشریح کنند.»

حافظی در خصوص اهداف آموزش درس تفکروسبک‌زندگی، گفت: «یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و راهبردهای پیشگیری از آسیب‌های‌ اجتماعی، آموزش تفکر و مهارت‌های زندگی در مدرسه است؛ اگر دانش‌آموزان راهکارهای پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های‌اجتماعی، مهارت‌های حل مسئله و همچنین استراتژی مهارت نه گفتن را یاد بگیرند در برابر این آسیب‌ها مقاوم و ایمن می‌شوند.»

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های مهناآقاخانی سرگروه درس تفکر و سبک‌زندگی شهرستان‌قرچک که در کسب رتبه‌های برتر استانی نقش کلیدی و به‌سزایی داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار