مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

تلاش برای هدایت دانش‌آموزان به مسیر صحیح زندگی با سالم‌سازی محیط و تاثیر گروه همسالان

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت تلاش بر این است که با سالم‌سازی محیط و استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوان دانش‌آموزان را به سمت مسیر صحیح زندگی، هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای هدایت دانش‌آموزان به مسیر صحیح زندگی با سالم‌سازی محیط و تاثیر گروه همسالان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ آئین اختتامیه جشنواره نوجوان سالم، روز گذشته به میزبانی استان خراسان شمالی با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

امیر تجلی‌نیا، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین تاثیر اجتماعی درازمدت منفی کرونا در دانش‌آموزان، حمله به سلامت روان افراد بود.

وی افزود: با اجرای طرح نماد که همان اقدامات مشاوران در گذشته است، سیستمی شدن ارتقای آموزش مهارت‌های خودباوری، درمان و مددکاری را در دانش آموزان شاهد هستیم.

تجلی‌نیا در این آئین با بیان اینکه در آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی 3 ماموریت اصلی شامل امور تربیتی، مشاوره و هدایت تحصیلی، پیشگیری یا مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تعریف شده است، ادامه داد: تلاش ما بر این است که با سالم‌سازی محیط و با استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوانیم دانش‌آموزان را به سمت مسیر صحیح زندگی، هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

بر اساس این گزارش، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز بیان کرد: ۲۸ مدرسه و فضای آموزشی با ۱۶۰ کلاس درس تا پایان تابستان ۱۴۰۲ در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است در این مراسم، محمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی گفت: در این جشنواره ۱۷ اثر برگزیده از بین ۱۷۰ اثر رسیده به دبیرخانه استانی، تجلیل و راهی مرحله کشوری شدند که تابستان امسال در زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۸ اثر برتر تدریس در نهمین جشنواره درس تفکر و سبک زندگی نیز به مرحله کشوری این جشنواره که تابستان امسال در بوشهر برگزار می‌شود، معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار