کارشناش قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن:

طرح اتقان مقدمه‌ای برای تربیت مروجان قرآنی دانش‌‌آموز خواهد بود

رودهن(پانا) - کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن طرح قرآنی اتقان را، مقدمه‌ای برای تربیت و تحویل مروجان قرآنی دانش‌آموز به جامعه برشمرد که برای بنای جامعه‌ای با رویکردی قرآنی همیشه در تلاش و جنب‌وجوش خواهند بود، بنابراین در شرایط حاضر این طرح کاملا مسئولانه و با برنامه‌ریزی دقیق باید در نهاد آموزش و پرورش اجرا شود.

کد مطلب: ۱۳۷۸۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح اتقان مقدمه‌ای برای تربیت  مروجان قرآنی دانش‌‌آموز خواهد بود

شیرین خسروشاهی، کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن در گفت‌وگو با پانا پیرامون طرح اتقان گفت: «این طرح آغاز یک روند آموزشی آینده‌نگر مفید و موثر در مدارس و برای دانش‌آموزان خواهد بود، آموزگاران و همکاران جدیدالاستخدام تحت آموزش تخصصی و ویژه قرآن قرار می‌گیرند و همین امر باعث می‌شود این آموزش‌ها به طور آهسته در ساختار آموزشی کلاس‌ها و بین دانش‌آموزان نفوذ کرده و جریان می‌یابد و ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در نظام‌تعلیم و تربیت و در نهایت جامعه به دنبال داشته باشد.»

وی افزود: «بسیاری از معلمان در ابتدای استخدام و در سال‌های اولیه کار خود به صورت تخصصی و کاملا علمی و خاص با آموزش قرآن آشنا نیستند و خودشان نیز در زمینه های قرآنی تبحر و مهارت لازم را ندارند بنابراین طرح اتقان که یک طرح ملی و قرآنی در وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است، بسیار می‌تواند در این زمینه راهگشا بوده و کمک کند که اینگونه از همکاران مورد آموزش قرار گرفته و کیفیت آموزش و یادگیری قرآن در کلاس‌ها و مدارس ما افزایش یابد.»

خسروشاهی در توضیحات بیشتر این مطلب بیان کرد: «جذب دانش‌آموزان به مفاهیم قرآنی و انس با آن نیازمند مهارت‌های ویژه، خلاقیت و تخصص شخصی فرد آموزش دهنده در زمینه قرآنی می‌باشد معلم وقتی درباره اهمیت و درک مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در کلاس درس و بین دانش‌آموزان صحبت می‌کند، باید تمام این مفاهیم و آموزه‌ها در ذهن و روان خودش، نهادینه شده و با تسلط و مهارت کامل به بیان و عرضه این گونه آموزش ها به دانش‌آموزان بپردازد.»

وی در ادامه تاکید کرد: «هدف اصلی از طرح اتقان در واقع عرضه تخصصی آموزش قرآن و توانمندسازی نیروها به صورت کارآمد و اثربخش در راستای توسعه چهارچوب قرآنی در مدارس است؛ نیروی توانمند قرآنی مسیر آموزش و یادگیری قرآن را به آسانی برای دانش آموز می‌تواند هموار کرده تا دانش‌آموز ضمن یادگیری و انس عمیق با قرآن به یک مروج قرآنی در جامعه تبدیل شود، رسیدن به این هدف، غایت نشاط آموزشی دینی و قرآنی را برای نظام‌تعلیم و تربیت فراهم خواهد کرد.»

کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن نیز در ادامه تصریح کرد: «این طرح علاوه بر اینکه سواد قرآنی آموزگاران را ارتقا خواهد داد، کلاس‌های قرآنی را در مدارس، به محیطی کامل تخصصی، آموزشی و با مهارت و خلاقانه، تبدیل خواهد کرد که دانش‌آموز ما در این بستر به صورت گسترده تحت تربیت دینی و مذهبی قرار بگیرد؛ بدون شک قرآن و یادگیری صحیح و عمیق آن در تمام ابعاد و آموزه.های دینی موثر خواهد بود. وقتی دانش‌آموز به صورت عمیق با قرآن و معانی آن مانوس شود، قطعاً در پایبندی و تعهدش به برپا داشتن نماز و انجام این فریضه مهم راسخ خواهد بود، نه تنها نماز، بلکه قرآن منشاء ارتقاء شخصیتی دانش‌آموز در تمام آموزه‌ها و تکالیف دینی او خواهد شد که این باعث خواهد شد طرح اتقان مقدمه‌ای برای دستیابی به اهداف والای دین در مدارس شود.»

خسروشاهی در پایان خاطرنشان کرد: «ما در آموزش و پرورش رودهن به صورت کاملا تخصصی و با‌ برنامه در حال پیگیری و اجرای این طرح در بین همکاران مشمول هستیم تا بتوانیم اهداف مورد انتظار این طرح را به صورت کامل و باکیفیت محقق کنیم، چرا که اجرای با‌ برنامه و درست این طرح در همه مناطق کمک خواهد کرد، تا آن منطقه در زمینه‌های قرآنی در مدارس به رشد و شکوفایی شگرفی دست یابد و در بسیاری از رویکردها و زمینه‌های قرآنی موفق و درخشان، عمل کند.»

خبرنگار: نازنین سعیدی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار