امام جمعه رودهن:

تضعیف ایمان و امید در مردم ایران هدف اصلی دشمنان و بدخواهان است

رودهن(پانا)_ امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نمار جمعه این هفته، تضعیف ایمان مردم و خاموش کردن شعله‌های امید در دل‌های مردم ایران را هدف اصلی دشمنان و بدخواهان نظام برشمرد و ترویج ایمان و امید را نشانه‌ای محکم‌از ایران‌دوستی و وطن‌پرستی افراد نیز اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تضعیف ایمان و امید در  مردم ایران هدف اصلی دشمنان و بدخواهان است

حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: بزرگ بودن ظلم شرک، از این جهت است که ما برای خدایی که همه داشته‌های مان از آن او است و همه نعمت‌هایی که از آن برخوردار هستیم را خدا به ما ارزانی کرده است، شریکی قرار داده‌ایم؛ آن هم یک شریکی که در برابر قدرت نامحدود خدا، قدرت ناچیزی دارد و در برابر خدا عاجر و ناتوان است.یک قسم دیگر ظلم، ظلم به خود است. یعنی کسی، عمر و جوانی اش را صرف گناه و نافرمانی خدا و دوری از خدا کند،یک قسم دیگر از ظلم، ظلم به بنده های خدا است. ظلم به دیگران است. کسی که به نان و مال و ناموس مردم، دست درازی کند، کسی که آبروی مردم را خدشه دار کند و به حیثیت و اعتبار مردم، آسیب وارد بکند از این امثال هستند.

وی افزود:یک قسم دیگر ظلم، ظلم به اجتماع و جامعه است. مسئولانی که با تصمیمات غلط خود، با تصمیمات ناصحیح خود، به اقتصاد جامعه و به اخلاق جامعه و به اعتماد عمومی جامعه، آسیب و خدشه وارد می‌کنند، عمل آنها، عمل ظالمانه‌ای است،اگر مسئولی با ترک فعل و با سیاست‌گذاری غلط، ضرری به جامعه تحمیل کند، این عمل او، عمل ظالمانه‌ای خواهد بود.دستاورد ایمان، امنیت و آرامش خواهد بود.اگر پایه‌های ایمان به خدا در جامعه قوی شود و احساس مسئولیت در جامعه وجود داشته باشد، آن جامعه، یک جامعه ایمن خواهد بود.

حسینی نیز در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد:دستاورد دیگر این است که مسیر صحیح زندگی را پیدا می‌کنند و در آن مسیر گام خواهند برداشت.مومنین در پرتو ایمان و در سایه باور خدا، بایستی زندگی‌شان خالی از ظلم و ستم باشد.هدایت و خوشبختی از آن کسانی خواهد بود که هم ایمان داشته باشند و هم از ظلم و ستم پرهیز کنند.حقیقت تقوا و پاکی دوری کردن از گناه و معصیت است.

امام‌جمعه رودهن اذعان کرد: امسال سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اجتماع با شکوه و با عظمت ملت ایران در حرم مطهر آن امام عزیز برگزار شد.رهبر عزیز و عالی قدر ما در فرمایشات خود بر دو عنصر سازنده و پیش برنده‌ مهم یعنی ایمان و امید تاکید داشتند.هر فرد، هر مجموعه و هر جریانی که به ایران، منافع ملی، اقتصاد، پیشرفت کشور و عزت ملی علاقه‌مند است، باید همه سعی و تلاش خودشان را در تقویت ایمان و امید در جامعه به کار گیرد.تروج ایمان و امید نشانه ایران دوستی افراد است.تضعیف ایمان مردم و خاموش کردن شعله ی امید در دل‌ها هدف اصلی و تلاش دشمنان است.

همچنین حسینی تصریح کرد: حفظ استقلال و عزت منافع ملی وابسته به حفظ ایمان و امید است. جبهه دشمن برای ناامید کردن جوانان این مرز و بوم شگرد‌های مختلفی را به کار می‌گیرد.رهبر عزیز و عالیقدر ما فرمودند که سعی آنها این است که با به رخ کشیدن مشکلات معیشتی و تورم و گرانی جوان ایرانی را ناامید کنند. اولا همه مشکلات قابل رفع است و به توفیق الهی بر طرف خواهد شد.ثانیا مشاهده‌ مشکلات باید موجب افزایش انگیزه برای یافتن راه‌های رفع مشکلات و کمک به افرادی که در میدان کمک به رفع مشکل ها می‌کنند شود،ثالثا در کنار مشکلاتی که وجود دارد پدیده‌های امیدآفرین پرشماری وجود دارد که بدخواهان نمی‌خواهند جوانان ما این پدیده‌ها را مشاهده کنند. از جمله این پدیده‌های امیدآفرین پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علم و فناوری و در عرصه‌های زیر ساخت‌های روبه رشد صنعتی و کشاورزی و حمل و نقل، تربیت نیروی انسانی کارآمد، فعالیت‌های عمرانی در مناطق محروم و دور دست، پیشرفت در سیاست های بین‌المللی و عزت ملی، پیشرفت در اقتدار نظامی و دفاعی کشور است.

امام جمعه رودهن تاکید کرد: از جمله این پدیده‌های امیدآفرینی که در روزهای اخیر از آن رونمایی شد و همه هم از آن مطلع شدند، رونمایی از موشک فراصوت فتاح بود،این اتفاق مبارک برای ملت ایران و برای جبهه مقاومت و برای دوستداران ملت ایران امیدآفرین و برای استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هراس‌افکن و برای جهان حیرت آفرین بود. دستیابی ایران و فرزندان مقتدر و با غیرت این سرزمین با این موفقیت بزرگ پیامد های بزرگی را به همراه دارد،اولا با توجه به اینکه تاکنون فقط ۳ کشور چین و روسیه و آمریکا در این حوزه به موفقیت رسیده بودند، ایران با این موفقیت در زمره ۴ کشور برخوردار از این علم و فناوری قرار گرفت، ثانیا ایران از قدرت بازدارندگی در منطقه به قدرت بازدارندگی فرا منطقه‌ای دست پیدا کرد، در ضمن پیام روشنی هم برای صنایع داخلی و خصوصا صنعت خودرو را در برداشت.

در پایان حسینی خاطرنشان کرد: صنایع دفاعی و نظامی علی‌رقم همه‌ تحریم‌ها و همه‌ تهدیدها پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشته‌اند، باید این علم و فناوری به شرکت‌های صنعتی مخصوصا شرکت‌های خودروسازی هم سرازیر شود و آنها هم با دستاوردهای خودشان از مشکلات مردم گره‌گشایی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار