یک عضو شورای شهر تهران:

80 درصد کودکان کار ایرانی نیستند

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ساماندهی کودکان کار گفت تا ۷۰ هزار نفر کودک کار وجود دارد که ۸۰ درصد از این افراد ایرانی نیستند.

کد مطلب: ۱۳۷۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد کودکان کار ایرانی نیستند

سوده نجفی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم رفع خطر درختان و سقوط آنها در روزهای طوفانی اخیر، اظهار کرد: از شهرداری درخواست داریم که نسبت به رفع خطر اقدام کند و ایمنی لازم ایجاد شود چراکه منظور ما از اقدام لازم، قطع درختان نیست.

وی با اشاره به روز کودکان کار، یادآور شد: یکی از مشکلات شهر تهران کودکان خیابان و کار است که با آزارهای متعددی روبه‌رو هستند و دچار مشکلات جسمی و روحی می‌شوند و از سویی دیگر حضور آنها در خیابان‌ها مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌کند.

نجفی با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار از سوی نهادهایی همچون وزارت کار، وزارت بهداشت، شهرداری، بهزیستی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها انجام شود، تصریح کرد: با وجود این تعداد متولی آمار کودکان کار در کشور و به ویژه در شهر تهران روز به روز در حال افزایش است و یک نهاد مشخص و رسمی در این زمینه معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه حتی تا ۷۰ هزار نفر کودک کار وجود دارد که ۸۰ درصد از این افراد ایرانی نیستند، یادآور شد: چرا اجازه ورود اتباع خارجی به عنوان کودکان کار داده می شود؛ لذا باید با ورود کودکان کار خارجی مقابله شود و برخورد قاطعی با باندهای کودکان کار در تهران صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار