معاون وزیر آموزش و پرورش:

شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگوهای تعریف شده وزارتی خواهد بود

تبریز (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به جذب نیروهای مدارس غیردولتی، شهریه های این مدارس را بر اساس الگوی ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگوهای تعریف شده وزارتی خواهد بود

احمد محمودزاده در حاشیه میز خدمت و در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: «در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش طرح هایی با عنوان توانمندسازی نیروی انسانی طراحی شده که ما نیز در سازمان، در نظر داریم صلاحیت حرفه ای و عمومی تمامی معلمان غیردولتی را با در نظر گرفتن تمام وجوه، بالا ببریم و در همین راستا دولت و وزارت آموزش و پرورش طرحی به مجلس ارائه داده‌اند تا معلمان مدارس غیردولتی بتوانند هفته‌ای ۲۵ ساعت و با حقوق و بیمه کامل فعالیت داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در ادامه صحبت‌هایش درباره ساماندهی آموزشی نیرو‌ها و معلمان مدارس غیردولتی هم گفت: در این زمینه توافق‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان امضا کردیم تا در موضوعات آموزشی و تربیتی در قالب طرح هایی با دوره های ۳۶۰ ساعته و۲۴ ساعته، سطح سواد و مهارت معلمان مدارس غیردولتی را ارتقاء دهیم و اجرای این توافق‌نامه موجب استانداردسازی سواد آموزشی معلمان مدارس غیردولتی می‌شود.

محمود زاده اظهار کرد: «در خصوص بحث شهریه، پیوست قراردادی معلمان را به شهریه متصل کرده ایم تا متناسب با ساعت کاری که در مدارس حضور پیدا می‌کنند حق و حقوق آنها به درستی پرداخت شود و هیچ مشکلی به وجود نیاید.»

وی افزود: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه ابلاغ می شود که شامل ۱۵۰ شاخص آموزشی و تربیتی می‌شود و هم اکنون موسسان مدارس و مراکز غیردولتی مشغول تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای تعیین شهریه می باشند. و تا کنون شهریه هیچیک از مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ابلاغ نشده است و همزمان با ابلاغ شهریه مدارس غیردولتی، مبالغ آنها در سامانه مشارکت ها (https://mosharekatha.ir) برای عموم مردم قابل مشاهده خواهد بود. لذا مدارس غیر دولتی می بایست طبق شهریه سال جاری (۱۴۰۲-۱۴۰۱) پیش ثبت نام های خود را انجام دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: «شهریه مصوب امسال مدارس غیردولتی که به صورت شهریه ثابت، فوق برنامه و مکمل است نیز تا آخر خرداد ماه اعلام خواهد شد که بر این اساس اولیا محترم شهریه ثابت را پرداخت می کنند. اما پرداخت شهریه فوق برنامه و مکمل، کاملا اختیاری است و در الگوی تعیین شهریه به صورت مجزا در قالب فعالیت های فوق برنامه درسی، فعالیت های آموزشی و پرورشی مکمل و فعالیت های تابستانی پیش بینی شده است. و در صورتی که در شورای انجمن اولیا و مربیان مدارس تصویب شود این شهریه نیز از طرف اولیا قابل پرداخت است»

محمودزاده در پایان متذکر شد: در مجموعه اقدامات سازمان هم کیفیت بخشی برنامه های آموزشی و رویکردهای تربیتی و فرهنگی لحاظ می شود و هم خانواده ها بتوانند در این نوع مدارس با توجه به علاقه مندی که نسبت به مدارس غیردولتی دارند امکان ثبت نام و بهره مندی از خدمات با کیفیت مدارس غیردولتی را داشته باشند. که به همین منظور مدایران کل استان ها موظف شده اند با توجه به اینکه در بخشامه الگوی تعیین شهریه به صراحت عنوان شده است که مسئولیت حسن اجرای آن به عهده مدیرکل استان می باشد، نظارت کاملی بر فرآیند تعیین شهریه و ثبت نام داشته باشند تا ضمن همکاری و هماهنگی در تعیین شهریه ها و ثبت نام ها طبق دستورالعمل های ارسالی با اندک مدارسی که در چارچوب سیاست های وزارت آموزش و پرورش فعالیت ندارند و شهریه های خارج از مصوبه دریافت می کنند و متخلف هستند برخورد جدی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار