سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌های ساوجبلاغ و چهار باغ در گفت‌وگو با پانا:

فقر مالی و کمبود فضای آموزشی دلیل عمده دانش‌آموزان برای ترک تحصیل است

کرج (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌های ساوجبلاغ و چهار باغ عنوان کرد درصدی از دانش‌آموزان به دلیل فقر مالی نمی‌توانند به مدرسه مراجعه کنند که این تعداد از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان به نوعی از لحاظ مالی جزءافراد کم‌برخوردار جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فقر مالی و کمبود فضای آموزشی دلیل عمده دانش‌آموزان برای ترک تحصیل است

صمد پورروستا، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌های ساوجبلاغ و چهارباغ در خصوص ساخت و ساز مدرسه در مناطق محروم و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در چنین مناطقی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «نهضت مدرسه‌سازی با شدت بیشتری به راه افتاده است. این دولت کارهایی را انجام می‌دهد که نهضت مدرسه‌سازی ادامه پیدا کند. البته قبلا هم بوده ولی الان شتاب بیشتری گرفته است. در حال حاضر ساخت حدود 500 مدرسه در اولویت کار قرار گرفته است.»

وی افزود: «تا پایان سال ۱۴۰۱ باید ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم ساخته شود. همچنین سازمان کل نوسازی هم بخشی از این ساخت و سازها را بر عهده گرفته است.»

پورروستا در ادامه اضافه کرد: «خیرین وارد این کار بزرگ شده اند که در بعضی از شهرهای شهرستان ساوجبلاغ به عنوان نمونه شهر جدید هشتگرد واقع در شهرک عمران ساخت و سازهای مدرسه ای را انجام می‌دهند.»

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌های ساوجبلاغ و چهارباغ اظهار کرد: «درصدی از دانش آموزان به دلیل فقر مالی نمی‌توانند به مدرسه مراجعه کنند که این تعداد از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان به نوعی از لحاظ مالی جزء افراد کم‌برخوردار هستند و به واسطه همین مسئله در دو سال و نیم دوران کرونا، تعدادی از دانش آموزان ترک تحصیل کردند، ولی سعی کردیم تعدادی را شناسایی کنیم و دوباره از طریق مدیر مدرسه و انجمن اولیا آنها را به مدرسه بازگردانیم. همچنین اگر مایحتاج مالی مثل کیف، کفش، کتاب و...کم و کسری داشته باشند از طریق خیرین و امور بانوان و مواردی که در آموزش و پرورش است را رصد کردیم تا بتوانیم محرومیت آنها را از لحاظ تعلیم و تربیت رفع کنیم تا دوباره در چرخه‌ آموزش قرار بگیرند. در کشور اسلامی، دانش‌آموزی بخاطر فقر مالی نباید ترک تحصیل کند. سال گذشته تقریبا ۸۴ نفر از دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده بودند شناسایی شدند و به چرخه آموزش بازگشتند تا از افت و ترک تحصیل آنها جلوگیری شود.»

پورروستا در پاسخ به اینکه چند درصد از دانش‌آموزان این شهرستان به مدرسه نمی روند، گفت: «آمار نشان می دهد حدود ۵۰۰ نفر در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و دوم شناسایی شدند که به مدرسه نمی‌روند. امسال هم در دستور کار داریم که این دانش‌آموزان را شناسایی کنیم تا مسائل و مشکلات آنها توسط خیرین بزرگوار مرتفع شود.»

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌های ساوجبلاغ و چهارباغ در پایان یادآوری کرد: «حدود 60 هزار دانش آموز در شهرستان ساوجبلاغ و چهارباغ داریم که تقریبا ۸ دهم درصد از این دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده‌اند که از مجموع این دانش‌آموزان، ۴۳ هزار دانش‌آموز در شهرستان ساوجبلاغ و ۱۷ هزار دانش‌آموز در چهارباغ در حال تحصیل هستند.»

دانش آموز خبرنگار: کوثر شماخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار