معاون پرورشی آموزشگاه شایستگان ملارد:

هدف از برگزاری کلاس‌های تابستانی، نیل به اهداف تربیتی و کسب مهارت است

ملارد (پانا) - معاون پرورشی آموزشگاه شایستگان ملارد هدف اصلی از برگزاری کلاس‌های تابستانی را علاوه بر سپری کردن اوقات فراغت، کسب مهارت و نیل به اهداف تربیتی در دانش‌‌‌آموزان خواند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری کلاس‌های تابستانی، نیل به اهداف تربیتی و کسب مهارت است

آرزو دامن‌‌کش، معاون پرورشی مدرسه شایستگان ملارد در گفت‌‌و‌‌گو با پانا گفت: «تابستان فرصت مناسبی برای شناخت استعدادها و پرورش خلاقیت دانش‌‌آموزان است، یک دانش‌‌آموز در دوران تحصیلات ابتدایی تا دریافت دیپلم متوسطه حدود چهار سال از عمر خود را در فراغت سپری می‌‌کند، اگر از این زمان به درستی استفاده شود می‌‌تواند بهترین و طلایی‌ترین دوران یک دانش‌‌آموز باشد، به همین منظور بهره‌گیری از وقت را باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داد. فعالیت‌هایی که دانش‌‌آموزان در اوقات فراغت تابستانی انجام می‌‌دهند، می‌‌تواند مسیر زندگی آن‌ها را متحول کند.»

وی افزود: «ورزش و سرگرمی‌های سالم یکی از شیوه‌های پیشگیری از مشکلات جسمی و روانی فرد است. هیچ چیز‌‌ نمی‌‌تواند جایگزین تفریحات سالم باشد؛ زیرا این فعالیت‌ها سبب تخلیه انرژی و هیجانات منفی می‌‌شوند در واقع می‌‌توان گفت که بهینه‌سازی اوقات فراغت تابستان موقعیت مناسبی برای رشد خلاقیت و ابتکارات کودکان و نوجوانان است.»

معاون پرورشی مدرسه‌شایستگان ملارد ادامه داد: «شرکت در کلاس‌های گوناگون تابستانی می‌‌تواند دانش‌‌آموزان را سرگرم کند و اوقات فراغت آن‌ها را پر کند. همچنین، اعتمادبه‌نفس دانش‌‌آموزان را افزایش می‌‌دهد و روابط اجتماعی دانش‌‌آموزان را تقویت می‌‌کند. سپری کردن اوقات فراغت در خانه در کنار تلویزیون و کامپیوتر سبب انفعال و بی‌تحرکی از یک سو و کاهش رشد مهارت‌های بین فردی شده و طبعاً حضور فعالانه در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، مهارتی، ورزشی و فرهنگی مدرسه، موجب تحقق اهداف مهم تعلیم و تربیت و رشد همه‌جانبه‌‌ تمام ساحت‌های شخصیتی در فرزندان این آب وخاک می‌‌شود.»

وی تصریح کرد: «در تعطیلات تابستان می‌‌توان فرزندان را مسئولیت‌پذیر و متعهد پرورش داد. خانواده‌ها می‌‌توانند با سپردن کردن بعضی از مسئولیت‌ها به فرزندان، آن‌ها را مسئولیت‌پذیر و متعهد پرورش داد. گذراندن اوقات فراغت در کنار افراد خانواده محبت، صمیمیت و یکرنگی را میان افراد خانواده بیشتر‌ می‌‌کند و روابط فرزندان و والدین را مستحکم می‌کند. همچنین سرگرمی‌های سالم و تعامل اجتماعی با بزرگترها، احساس بیگانگی، دلتنگی، هراس و گوشه‌گیری را کاهش می‌‌دهد.»

دامن‌‌کش خاطرنشان کرد:« برنامه‌ریزی اوقات فراغت تابستانی نمی‌‌تواند چیزی جدا و بی‌ربط با برنامه روزانه زندگی باشد زیرا اگر چیزی جز این باشد قسمت‌هایی از عمر با ارزش انسان در عرصه بیهودگی و بی‌‌حاصلی از بین می‌‌رود و صرف کارهای باطل می‌‌شود. بهتر است با یاری والدین در اوقات فراغت تابستانی، فرزندان به مسیر کسب مهارت هدایت شوند و فرزندان خود را به کسب مهارت‌هایی که علاقه دارند تشویق کنند زیرا تابستان بهترین فرصت برای شکوفا شدن استعدادهای آنان است.»

وی تشریح کرد: «فعالیت‌های زیادی هستند که می‌‌توان اوقات فراغت خود را با آنان سپری کرد؛ اما همان‌‌طور که گفتیم نباید مقصود فقط سپری کردن اوقات فراغت باشد و باید دانش‌‌آموزان با شرکت در کلاس‌های تابستانی، مهارت لازم را کسب کنند و بتوانند از این فرصت برای شکوفا کردن استعدادهای خود به خوبی استفاده کنند. البته به این نکته باید اشاره داشت که کلاس یا فعالیت انتخابی تا چه اندازه می‌‌تواند برای دانش‌‌آموز مفید باشد و باید دانش‌‌آموز به آن فعالیت و حرفه علاقه داشته باشد تا بتواند در این مسیر خوب عمل کند.»

دامن‌‌کش در پایان سخنان خود خطاب به دانش‌‌آموزان مدرسه شایستگان گفت: «امسال، کلاس‌های تابستانی با همت شورای دانش‌‌آموزی و مدیر مدرسه در مدرسه شایستگان برگزار می‌‌شود که شامل خیاطی، طراحی، خوشنویسی، آشپزی، کتاب‌‌خوانی، روان‌‌خوانی قرآن کریم و کارگاه مهارت‌های زندگی است، امید دارم که شما دانش‌‌آموزان با شرکت در این کلاس‌ها بتوانید گامی مثبت در جهت ارتقاء علم و مهارت‌های خود بردارید.»

دانش‌‌آموز خبرنگار : فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار