مدیر و دانش‌‌‌آموزان دبیرستان نبوت صفادشت در روز جهانی محیط زیست:

فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست از صرف هزینه برای این کار مهم‌تر است

ملارد (پانا) - مدیر و دانش‌‌‌آموزان دبیرستان نبوت صفادشت در روز جهانی محیط زیست، فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست را مهم‌تر از صرف هزینه عنوان کردند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست از صرف هزینه برای این کار مهم‌تر است

در تقویم ایرانی، ۱۵ خرداد، مصادف با ۵ ژوئن روز جهانی محیط زیست نامیده شده است، با توجه به ارزش ترویج این موضوع و اهمیت محافظت از منابع و زیستگاه‌های ارزشمند جهان، گفت‌و‌گویی با مدیر و دانش‌آموزان دبیرستان نبوت شهر صفادشت انجام شده است.

آوا زرگر، دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان نبوت، درباره وظیفه دولت‌ها در حفاظت از محیط‌زیست، به پانا گفت:« امروزه بیشتر دولت‌ها هزینه‌های هنگفتی برای حفاظت از محیط زیست می‌کنند؛ ولی اگر در کنار این هزینه، فرهنگ‌سازی برای افراد جامعه صورت نگیرد، صرف این هزینه‌ها تاثیر چندانی نخواهد داشت. پس بهترین کار فرهنگ‌سازی و آموزش به مردم در رسانه و شبکه‌های اجتماعی است.»

وی در رابطه با نقش مردم برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست خاطرنشان کرد:« مردم خود را باید موظف بدانند که از نعمت‌های خدادادی محافظت‌ کنند و فرزندان خود را طوری تربیت کنند که حفاظت‌ از طبیعت را وظیفه اصلی خود بدانند.»

غزل‌ شعبانی، دانش‌آموز رشته ریاضی فیزیک با اشاره به مباحث کتاب شیمی دهم، گفت:«امسال در کتاب شیمی، ما درباره آثار مخرب انواع آلاینده‌ها روی محیط‌زیست و ردپای سنگین سوخت‌های فسیلی روی طبیعت مطالبی ارائه شده است. دانش‌آموزان امروز با مطالعه دقیق مطالب درسی در آینده گام بزرگی برای حفظ منابع طبیعی برمی‌دارند.»

محدثه‌امیری، در ادامه صحبت‌های دوست خود تاکید کرد:« در محتوای درسی دانش‌آموزان، همواره بر حفظ و پاسداری از محیط زیست اشاره شده است. در سالهای قبل ما دانستیم که محافظت از کشورمان، در حفظ مرزها خلاصه نمی‌شود و همه مردم در برابر حفظ زیستگاه‌ها و منابع طبیعی کشور مسئول هستند.»

عسل‌مرادی، دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان نبوت افزود:« در روز‌های این چنینی برای فرهنگ‌سازی بیشتر در رابطه با رهاکردن زباله در محیط‌زیست که یکی از عوامل تخریب زیستگاه‌ها است، می‌توان با راه‌اندازی پویش‌ها و رفتن به طبیعت و جمع‌آوری زباله‌ها، کمک بزرگی کرد. اشتراک‌گذاری تصاویر مربوط به تاثیر مخرب انسان روی طبیعت و پیشنهاد راهکارهای مناسب و آسان در فضای مجازی، یکی دیگر از روش‌های فرهنگ‌سازی در جامعه است.»

منیژه‌صالحی، مدیر دبیرستان نبوت در رابطه با نقش آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی جامعه و نهادهای دیگر اشاره کرد:« بدون توجه به آموزش و پرورش هیچ نهادی نمی‌تواند در رسیدن به اهداف خود بویژه در فرهنگ‌سازی مقوله‌های اجتماعی موفق شود. یکی از مقوله‌های مهم اجتماعی، بحث محیط‌زیست است که توجه به آن سلامت زندگی آیندگان را تضمین می‌کند.»

دانش‌آموز خبرنگار: طاهره حضرتقلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار