وزیر آموزش و پرورش:

ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی یک بسیج انقلابی و پای کار است

مشهد(پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی یک بسیج انقلابی و پای کار است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی یک بسیج انقلابی و پای کار است

رضامراد صحرایی در دومین روز از سفر خود به مشهد مقدس و در حاشیه نشست صمیمی با اعضای تشکلهای دانش آموزی استان خراسان رضوی به پانا گفت: «من سعی می کنم برای دانش آموزانم دانش آموز و برای فرهنگیان معلم باشم. ماحصل این کار ارتباط بیشتر مسئولین با فرهنگیان و دانش آموزان است. من باید نماینده دولت در جامعه آموزش و پرورش باشم و توقعات را برآورده کنم.

وی همچنین گفت: «دلیل حضور من در جمع دانش آموزان این است که تمام واسطه های میان من و دانش آموزان از بین برود و وزیری مردمی باشم. من می خواهم فضایی فراهم شود تا دانش آموزان بتوانند راحت حرف های خود را بازگو کنند. جلسه امروز در اردوگاه شهید هاشمی نژاد، جلسه ای بود سرتاسر امید و اعضای کنگره و دیگر تشکل های دانش‌آموزی به خوبی توانستند فضای آموزش و پرورش را تحلیل و اشکالات آن را ارزیابی کنند.»

صحرایی تصریح کرد: «اعضای تشکل‌های دانش آموزی باید بتوانند بدون موضع گیری فضای سیاسی جامعه را تحلیل کنند. این ایده بسیار ناب است و اگر عملی شود، دانش آموز ما به کمال می رسد. اگر تشکل‌های دانش آموزی ایده را درست برداشت کنند، انسان‌هایی انقلابی و مسئولیت پذیر به جامعه معرفی خواهد شد. من هم با اعضای تشکل‌های دانش آموزی همراه خواهم بود و مسائل مربوطه را پیگیری خواهم کرد. مطمئنم ظرفیت تشکل های دانش آموزی یک بسیج انقلابی و پای کار خواهد بود. همه این تشکل‌ها کنار یکدیگر، قطعا می توانند هر غیرممکنی را ممکن کنند.»

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: « سفرهای استانی خویش را ادامه خواهم داد و با دانش آموزان هر استان گفتگو خواهم کرد تا ماحصل این تبادل نظر ها، آموزش و پرورشی متفاوت بسازد.»

صحرایی خطاب به دانش آموزان دهه هشتادی گفت: وقت شما بسیار ارزشمندتر از آن است که کسی به غیر از شما بخواهد از آن استفاده کند. این وقت را به راحتی از دست ندهید. چشم ها و گوش های شما، سرمایه شما هستند؛ پس گوش و چشمتان را در اختیار کس دیگری قرار ندهید. فضای مجازی در کنترل شما باشد، شما در کنترل آن نباشید.»

وی ادامه داد: «با هر ایده ای کانون خانواده را گرم نگه دارید. نگذارید کسی اعضای خانواده شما را از هم جدا کند. سعی کنید بازوی مدیر مدرسه در انجام امور محوله باشید. حق یک دانش آموز را از مسئولین مربوطه مطالبه کنید، مثل کاری که اعضای تشکل‌های دانش آموزی در این جلسه انجام دادند. خودتان حق خودتان را بگیرید. پیام من به همه فرهنگیان این است که باید دانش آموزی تربیت کنند که بتواند حق خود را مطالبه کند، اگر امروز یک محصل این اصل را یاد نگیرد، فرد مؤثری برای جامعه نخواهد بود.»

صحرایی خاطرنشان کرد: «وظیفه آموزش و پرورش کشف استعدادها و ظرفیت‌های مؤثر است. اگر فردی استعدادش به شکوفایی رسید، نباید مغرور شود، بلکه باید متواضع تر شود و از دانش خویش برای بهبود برنامه های انقلاب اسلامی، استفاده کند.»

دانش آموز خبرنگار: سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار