وزیر آموزش و پرورش:

اهرم نجات کشور تربیت معلم است

مشهد (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بیان کرد معلم معمار هویت آینده‌ کشور است، معلم باید ماهر و باصلاحیت، از نظر علمی، مهارتی و معرفتی باشد؛ برای تربیت معلم از این حیث هرچه وقت صرف شود، کم است، چرا که اهرم نجات کشور تربیت معلم است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اهرم نجات کشور تربیت معلم است

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با جمعی از معلمان آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: معلم معمار هویت آینده‌ کشور است.معلم باید ماهر و باصلاحیت، از نظر علمی، مهارتی و معرفتی باشد؛ برای تربیت معلم از این حیث هرچه وقت بگذاریم کم است.

صحرایی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت وزارت آموزش و پرورش موضوع تربیت معلم کلیدی ترین موضوع است؛ در واقع روح و موتور سند تحول، تربیت معلم است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: چندین اقدام در پیش داریم، در سال آینده کنکور اختصاصی تربیت معلم برگزار خواهد شد و ۲ پردیس به زودی در کشور شروع به کار خواهند کرد که یک پردیس تربیت مدیر مدرسه و دیگری پردیس تربیت مربی پرورشی است و برای هر دو پردیس مقدمات کار فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پردیس تربیت مدیر مدرسه دو کار صورت می‌گیرد، یکی توانمند کردن مدیران فعلی و دیگری تربیت مدیران برای آینده.

رضا مراد صحرایی اظهار کرد: یکی از مهم ترین بحث‌ها رتبه معلمی است که در قانون شورای علمی فرهنگی تصویب شده است و دانشجویان ممتاز و طلاب برجسته‌ سال آخری می‌توانند رتبه معلمی دریافت کنند و بورسیه آموزش‌وپرورش شوند.

وی در پایان گفت: اهرم نجات کشور تربیت معلم است. شهید رجایی می‌گفت وزارت آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت و نگهداری معلمان و در حقیقت کار معلمان مرزبانی است و اصلی ترین کار، تربیت معلمان است.

دانش آموز خبرنگار: الناز حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار