273 مدرسه در 90 محله کم‌برخوردار آذربایجان غربی از خدمات قرارگاه عدالت تربیتی بهره‌مند خواهند شد

ارومیه (پانا) - دبیر کارگروه توسعه و تحول اجتماع محور 2020 محله قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور گفت 273 مدرسه در 90 محله کم‌برخوردار استان آذربایجان‌غربی از خدمات گروه‌های جهادی قرارگاه عدالت تربیتی بهره‌مند خواهند شد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
273 مدرسه در 90 محله کم‌برخوردار آذربایجان غربی از خدمات قرارگاه عدالت تربیتی بهره‌مند خواهند شد

علی مهدلو در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در ارومیه به شناسایی مناطق و مدارس مناطق محروم در سطح کشور و استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: 2020 محله کم‌برخوردار در حاشیه شهرها در سطح کشور شناسایی و ستادی با عنوان توسعه و پیشرفت نیز در این رابطه زیرمجموعه وزارت کشور شکل گرفته است؛ آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه حمایتی، تفاهم‌نامه‌ای را با ستاد پیشرفت و توسعه اجتماع‌محور 2020 محله کم‌برخوردار به امضا رسانده که پیرامون دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها، کار مشترک انجام دهند.

دبیر کارگروه توسعه و تحول اجتماع محور 2020 محله قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در راستای مباحث آسیب‌های اجتماعی، پر کردن اوقات فراغت، پرورشی و تربیتی است؛ مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، یکی از ارکان ستاد پیشرفت و توسعه اجتماع‌محور شناخته می‌شود و دوره‌ها و کلاس‌های مرتبط با طرح در مدرسه برگزار می‌شوند.

وی اضافه کرد: 273 مدرسه در 90 محله استان آذربایجان غربی شناسایی شده و همه برنامه های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و خدمات این مجموعه در این مدارس و مناطق اجرایی خواهند شد.

مهدلو از اجرای طرح خدام در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: مشارکت دانش آموزان در امورات و برنامه های جهادی یک مسئله تربیتی است، در طرح خدام 10 درصد از مدارس استان یعنی 500 مدرسه، با مشارکت 3 دانش آموز، یک معلم و مربی یا راهبر تربیتی و یک اولیای حامی برنامه های جهادی رنگ آمیزی خواهند شد.

وی در خصوص اجرای طرح ستاره شریف نیز گفت: طرح ستاره شریف یک از طرح های قرارگاه عدال تربیتی است که در قالب آن برخی مهارت‌های مرتبط با ایده‌پردازی و کارآفرینی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، در این طرح دانش آموران پس از استعدادیابی در دوره های مختلف کارآفرینی به صورت رایگان شرکت می کنند، 3 هزار دانش آموز سهمیه استان آذربایجان غربی در این طرح است.

دبیر کارگروه توسعه و تحول اجتماع محور 2020 محله قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور اضافه کرد: محور کار جهادی در آموزش و پرورش حول ۲۰۲۰ محله محروم خواهد بود و لازم است این محلات را به سطح سایر محلات برای برخورداری از حداقل امکانات رساند.

وی اضافه کرد: تنظیم گری و تسهیل گری دو وظیفه این قرارگاه است و سعی می‌شود بستر برای این موضوع فراهم شود، افزایش مشارکت اجتماعی و استفاده از ظرفیت سایر نهادها نیز ضروری است، یکی از این کارگروه ها در قرارگاه جهادی یاد شده کارگروه اجتماع محور ۲۰۲۰ محله است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار