ترویج روحیه کار و تلاش، افزایش بهره وری، مهارت افزایی و بهسازی از اهداف اجرای طرح شهید عجمیان است

ارومیه (پانا) - دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش ترویج روحیه کار و تلاش، افزایش بهره‌وری، مهارت افزایی و بهسازی را از اهداف اجرای طرح شهید عجمیان دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۶۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ترویج روحیه کار و تلاش، افزایش بهره وری، مهارت افزایی و بهسازی از اهداف اجرای طرح شهید عجمیان است

محمدرضا عامریان در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در ارومیه به اهداف اجرای طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: ترویج روحیه کار و تلاش، افزایش بهره وری، مهارت افزایی و بهسازی و تعمیر مدارس به عنوان اهداف مهم و اصلی طرح شهید عجمیان به حساب می آیند، رنگ آمیزی، دیوارنگارها، تعمیر میز و نیمکت و زیباسازی نمازخانه ها نیز از موضوعات اجرایی در طی این طرح هستند.

دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش به اهمیت موضوع مشارکت همگانی در فعالیت های جهادی اشاره کرد و گفت: هیچ فرد و ارگانی به تنهایی قادر به حل مشکلات موجود در جامعه نیست، همه دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف و خیرین پای کار باشند، خیرین مدرسه یاری را در کنار مدرسه سازی در دستور کار قرار دهند.

وی از آغاز مرحله دوم طرح شهید عجمیان خبر داد و گفت:فاز اول طرح شهید عجمیان اواخر سال گذشته برنامه ریزی و اجرا شد، در مرحله دوم یک شورای سیاستگزاری با حضور 22 دستگاه تشکیل شد ، 10 هزار مدرسه و 80 هزار کلاس درس برای مرحله دوم شناسایی و برنامه ریزی شده است، در این مرحله علاوه بر رنگ و تجهیزات رنگ آمیزی ، قیر و ایزوگام و نوشت افزار نیز تهیه شده و با مشارکت دانش آموزان و گروه های جهادی اجرایی خواهد شد.

عامریان به روند فعالیت کارگروه های مختلف قرارگاه عدالت تربیتی اشاره کرد و گفت: نگاه عملیاتی در کنار کارهای جهادی و خارج از امور روزانه ، مسئله محوری، تقویت هم افزایی و پرهیز از موازی کاری ، روند فعالیت در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است؛ شناسایی ظرفیت های مختلف اجرایی می تواند به بهبود این روند کمک کند.

وی در خصوص فعالیت سامانه اتناب نیز گفت: یک مجرا و بستر برای موضوع نیاز مدارس و روند فعالیت گروه های جهادی در آن مدرسه ایجاد شده است ، یعنی مدیر مدرسه در مناطق محروم براساس اعلام شناسایی که قبلا استان انجام داده مثل حاشیه شهر، روستایی، عشایری و مرزی، نیازهای مدارس مثل کلاس، رنگ آمیزی، میز و تجهیزات کارگاهی و ... را مشخص می کند و گروه جهادی ما براساس نیاز مدرسه کمک خود را انجام می دهد و کد ملی ها به طور مستقیم در وزارت کشور ثبت و تطبیق داده می شود؛ در این سامانه گروه های جهادی و مسئولین مربوطه دسترسی های لازم را برای هماهنگی با مسئولین قرارگاه خواهند داشت.

دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش گفت: قرارگاه جهادی در استان آذربایجان غربی برنامه ها و فعالیت های بسیار خوبی را اجرایی کرده اند و در بین قرارگاه های برتر استانی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار