عهد میثاق 800 خادمیار رضوی عرصه تعلیم و تربیت با ولایت در قم

قم (پانا) - اجتماع پرشور 800 خادمیار رضوی عرصه تعلیم و تربیت با عنوان «عهد میثاق با ولایت» همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
عهد میثاق 800 خادمیار رضوی عرصه تعلیم و تربیت با ولایت در قم

همایش «عهد میثاق با ولایت» خادمیاران رضوی عرصه تعلیم و تربیت با حضور 800 فرهنگی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم همزمان با سالروز میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) در سالن همایش مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در این همایش، با گرامیداشت ایام دهه کرامت، اظهار کرد: حضور در جمع خادمیاران رضوی که به عشق امام رضا(ع) در عرصه تعلیم و تربیت گام بر می دارند و در تابستان نیز همه توانشان را برای خدمت به آموزش و پرورش بکار می گیرند، از بهترین فرصت ها و توفیقات الهی است.

وی با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: همه آنچه که در کشور برای قرآن و اهل بیت(ع) و مناسبت های دیگر برگزار می شود، به برکت انقلاب اسلامی، مجاهدت های امام خمینی(ره) و ایمان راستین مردم به اسلام و حرکت امام است.

رحیمی افزود: اگر قیام حضرت امام(ره) و استقرار نظام جمهوری اسلامی نبود، کسی جرات نداشت برای اسلام حرکتی انجام دهد و در هر مناسبتی باید یاد و نام ایشان را گرامی بداریم.

در ادامه، حجت الاسلام ارشادی نیا روحانی کاروان زیر سایه خورشید، خادمان آستان مقدس امام رضا(ع) با اشاره به نقش تمدنی هجرت در اسلام، عنوان کرد: هجرت حضرت زینب(س) که به دنبال هجرت تاریخی حضرت سیدالشهدا(ع) انجام گرفت، زمینه ساز حرکت میلیونی اربعین شد که آن هم مقدمه ظهور است.

وی با اشاره به اینکه هجرت امام رضا(ع) ریشه در هجرت پیامبران الهی دارد، گفت: حضور ایشان در نیشابور و بسیاری از اتفاقاتی که در مسیر کاروان رخ داد، زمینه ساز رشد و تقویت تشیع در جهان اسلام شد.

ارشادی نیا خاطرنشان کرد: اشتیاق و انس مردم به پرچم امام رضا(ع) از انس و ارادت بیش از حد مردم به خود آن حضرت حکایت دارد.

وی تصریح کرد: همه اتفاقاتی خوبی که در جهان اسلام رخ داد، از جمله حضور و درخشش امامزادگانی همچون حضرت معصومه (س) و وجود مراکز فرهنگی و ...، همه از برکات هجرت امام رضا(ع) بود.

ارشادی نیا گفت: هجرت امام خمینی(ره) به دنبال دیگر هجرت های تاریخی، از ایران به عراق و سپس به پاریس، منشاء پیروزی انقلاب و شکل گیری تمدن نوین اسلامی بود و ما باید همواره باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

این همایش با حضور اعضای کاروان زیر سایه خورشید و پرچم متبرک حرم امام رضا(ع)، اجرای دو گروه سرود معراج ناحیه چهار و فطرس ناحیه سه آموزش و پرورش و نیز شعرخوانی احمد حسینپور علوی از شاعران آیینی همراه بود.

در پایان با مداحی «بحرینی» از مداحان آستان قدس رضوی، دسته خادمیاران رضوی عرصه تعلیم و تربیت پس از ادای احترام به مزار دو شهید گمنام مجتمع یاوران مهدی(عج) و حرکت به سمت مسجد مقدس جمکران، با حضرت ولی عصر(عج) در شب میلاد امام رضا(ع) تجدید عهد و میثاق کردند.

در همایش فوق، حجت الاسلام سید محمدباقر تکیه ای دبیر کانون خدمت رضوی و مسئولان معاونت های اداره کل و روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم نیز حضور داشتند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار