مدیرکل آموزش و پرورش قم:

سرافرازی‌های کشور مدیون استقرار نظام اسلامی است

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت امروز تمامی افتخارات و سرافرازی‌های کشور، نتیجه ایمان مردم و مجاهدت‌های امام خمینی(ره) در راه استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سرافرازی‌های کشور مدیون استقرار نظام اسلامی است

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در همایش عهد میثاق خادمیاران رضوی عرصه تعلیم و تربیت که شامگاه گذشته با حضور 800 فرهنگی نواحی و مناطق استان در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد جمکران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از لذت بخش ترین و زیباترین جلسات، حضور در جمع پر از شور و شعف خادمیاران رضوی است که همه توان و فرصت خود را در عرصه تعلیم و تربیت با امام رضا(ع) معامله می کنند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد در مرقد مطهر ایشان، ضمن برشمردن هنرهای امام خمینی(ره)، فرموندند یکی از هنرهای امام بزرگوار ما این بود که از ایمان مردم، عمل صالح تولید می کرد.

رحیمی ادامه داد: یکی از مصادیق مهم عمل صالح مردم، پیروزی انقلاب اسلامی بود، زیرا اگر نبود ایمان محکم و اعتقاد راسخ مردم به خدا و روز قیامت، حاضر نمی شدند جان خود را در برابر رژیمی که فجایعی چون 17 شهریور را بوجود می آورد و جوانان را به خاک و خون می کشید، ایستادگی کنند.

وی با اشاره به فرازی از وصیت حضرت امام(ره) که حفظ حکومت اسلامی از اوجب واجبات است، تاکید کرد: استقرار حکومت و نظام اسلامی است که زمینه انجام تمامی اعمال صالح را فراهم می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برخی خدمات گسترده در نظام اسلامی گفت: اگر مثلا فراوانی نمازخانه های کنار جاده را می بینیم، بخاطر حاکمیت نظام و امنیت حاصل از آن است وگرنه در برخی کشورهای مسلمان و برخوردار، کمتر چنین خدمات مشابهی دیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز اینهمه خدمات و سرافرازی هایی که بخصوص از سوی جوانان شاهد آن هستیم، در نتیجه مجاهدت های امام خمینی(ره) در استقرار نظام مقدس جمهوری و ایمان استوار مردم است و رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم فرموندند که دستاوردهای نظام غیرقابل احصا و شمارش است، اما دشمنان آنگونه تلقین می کنند که کانّه هیچ دستاورد و پیشرفتی نداشته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه با اشاره به موضوع خدمت خادمیاران رضوی عرصه تعلیم و تربیت عنوان کرد: یکی از شگفتی های آموزش و پرورش قم اینست که از ایمان و اخلاص خادمیاران رضوی به چنین همایش باشکوهی رسیدیم.

وی یادآور شد: سال گذشته در اوج گرمای هوا، موضوع خادمیاران رضوی به عنوان نذر خدمت مطرح شد و از آن به بعد، این گروه از همکاران ما در طول هفته، بدون هیچ چشمداشتی و تنها به عشق امام رضا(ع) در مدارس فعالیت نموده و ایثار خود را با آن حضرت معامله می کنند و می دانند طرف حسابشان امام رضا(ع) است.

رحیمی گفت: امیدواریم خادمیاران رضوی در استان قم پایه گذار این خدمت صادقانه و خالصانه در کل کشور باشند.

وی با درخواست از تمامی عزیزان علاقمند به همکاری در برنامه های تابستانی مدارس در قالب طرح خادمیاران رضوی، ابراز کرد: علاقمندان می توانند با مراجعه به نرم افزار مربوطه نوع توانمندی و میزان همکاری خود را اعلام نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: درصدد هستیم که به شکرانه حضور و همت خادمیاران رضوی استان، تمامی این عزیزان را قبل از پایان خردادماه جاری، با قطار و با انجام مراسم بدرقه باشکوه، به مشهد مقدس و زیارت آقا علی بن موسی الرضا(ع) اعزام کنیم.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار