مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش :

مردمی سازی و تمرکز زدایی از محورهای عمده فعالیت های تابستانی مدارس در سال جاری می باشد

زنجان(پانا)-مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی مطابق شرایط و اقتضائات جدید عمل شود گفت مردمی سازی و تمرکز زدایی از محورهای عمده فعالیت های تابستانی مدارس در سال جاری است .

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مردمی سازی و تمرکز زدایی از محورهای عمده فعالیت های تابستانی مدارس در سال جاری می باشد

حجت الاسلام "محمدحسین پورثانی" روز شنبه در نشست تشریحی و توجیهی برنامه ها و فعالیت های تابستانی کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد، به لزوم کم کردن فاصله بین معلم و دانش آموز اشاره کرد و افزود: در اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی باید مطابق شرایط و اقتضائات جدید عمل کنیم ولی متاسفانه در این حوزه همچنان ادامه دهنده همان برنامه های چند دهه قبل هستیم.

وی با بیان اینکه پیام ها و اثرات فعالیت های تربیتی باید به کف مدرسه برسد، اظهار کرد: این موضوع نیازمند شناخت دقیق از دانش آموزان است که امروز بسیار متفاوت از نسل های گذشته هستند.

حجت الاسلام پورثانی با بیان اینکه در اجرای برنامه های جدید باید جرأت و جسارت داشته باشیم، گفت: کمی گرایی افراطی در برنامه های تربیتی، نابودکننده است و باید به سمت دانش آموز محوری و فرآیند محوری در این برنامه ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید آموزش و پرورش در اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی، فرآیند محوری است، افزود: برای کار در حوزه های تربیتی باید نگاه وظیفه محور داشته باشیم چرا که با نگاه کارمندی نمی شود کاری در این حوزه پیش برد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود، مردمی سازی و تمرکز زدایی را از محورهای عمده فعالیت های تابستانی مدارس در سال جاری برشمرد و گفت: امسال اختیارات بیشتری در این خصوص به استان ها واگذار شده است.

گفتنی است نشست تشریحی و توجیهی برنامه ها و فعالیت های تابستانی کشور با حضور مدیرکل فرهنگی ، هنری و اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش کشور و روسای ادارات فرهنگی ، هنری و اردوها و فضاهای پرورشی ادارا ت کل آموزش و پرورش سراسر کشور به میزبانی استان زنجان در حال برگزاری می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار