امام جمعه رودهن:

علل تورم در کشور شناسایی و اقدامات اساسی انجام ‌شود

رودهن(پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد، مهم‌ترین چالش اقتصادی کشور تورم است ،که اثراث آن در زندگی مردم و شرایط و فضای اجتماعی و امنیت مردم کاملا قابل مشهود است که علل آن شناسایی و برای زدودن آن اقدامات اساسی انجام شود.

کد مطلب: ۱۳۷۵۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
علل تورم در کشور شناسایی و اقدامات اساسی انجام ‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: اینکه برخی به مسجد بیایند و نماز بخوانند و روزه بگیرند، اما رعایت حلال و حرام نکنند، مصداق ایه ۱۵۹ سوره نسا خواهند بود. نه تنها مردم عادی، بلکه مسئولین هم همینطور هستند. آن مسئولی که در مراسمات مذهبی شرکت می‌کند اما در وظایفش و مسایل مردم بی توجه باشد، مصداق "نومن ببعض و یکفر ببعض" خواهد بود. نتیجه رعایت دستورات الهی این است که در زمره افرادی قرار می‌گیریم که در حزب خدا هستند. به تصریح قرآن، این افراد، پیروز و موفق خواهند شد، لازمه دستیابی به این پیروزی، این است که در همه زمینه ها از دستورات خداوند تبعیت کنیم؛ صرفا با تبعیت از یک یا دو دستور خداوند، روح ما رشد معنوی پیدا نمی‌کند.

وی افزود: آن کسی که نافرمانی خدا را می‌کند و از دستورات خدا سرپیچی دارد، عظمت خدا را درک نکرده است. بر اساس فرازهای زیارت جامعه کبیره، تمامی ائمه طاهرین معدن علم و تدبیر خداوند بزرگ هستند و به بهترین و زیباترین صفات انسانی و اخلاقی، آراسته هستند.هرکدام از ائمه در زمان حیات‌شان، کار محوری داشته‌اند. مثلا کارمحوری امام حسن مجتبی(ع)، صلح‌شان بود که با این صلح، نه تنها شیعه را حفظ کرد بلکه افرادی را برای قیام امام حسین(ع) جمع آوری کرد. کار محوری امام حسین (ع)، قیام شان بود که با این قیام، اسلام را حفظ کردند‌ و کار محوری امام رضا (ع)، هجرت شان بود.

حسینی همچنین‌ مطرح کرد: مهم‌ترین چالش اقتصادی کشور، در سال‌های اخیر، چالش تورم است. چالشی که تبعات آن، نه تنها در زندگی مردم، بلکه در فضای اجتماعی و امنیت مردم نیز ردپای آن دیده می‌شود.بایستی که علل تورم، شناسایی شود و برای زدودن این علل، اقدامات موثری صورت گیرد، در بسته‌ سیاستی دولت و راهکارهای ارایه شده، تعبیری به نام ناترازی مشاهده می‌شود. کارشناسان اقتصادی، ناترازی در دو حوزه را، عامل اصلی ایجاد تورم میدانند که شامل ناترازی بانکی و ناترازی بودجه‌ای است.

امام‌جمعه رودهن در ادامه اذعان کرد: بانک مرکزی با سیاستگذاری صحیح و نظارت مؤثر بر بانک‌های دولتی و خصوصی از ناترازی بانکی که به معنای اعطای تسهیلات سنگین و مشارکت بانک‌ها با شرکت‌های اقتصادی به میزان بیشتر از منابعی که در اختیار دارند، جلوگیری کند، دولتمردان و نمایندگان مجلس باید توجه کنند که بودجه سالیانه به میزان توان مالی بسته شود.دولت هم برای رفع ناترازی بودجه بایستی به توازن منابع و مصارف ملتزم بماند.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: تورم امری است که زیبنده کشور نیست.عوامل مرتبط و مختلفی است که باعث ایجاد تورم شده است، یکی از این دلایل جنگ اوکراین است و یکی دیگر نیز تحریم‌های اقتصادی و بانکی است.در فرهنگ دینی ما، بر توجه به نیازمندان، تاکید ویژه‌ای شده است. اهل بیت علیهم‌السلام روی این موضوع، تاکیدات خاص دارند.مردم عزیز منطقه ما از پدیده نامبارکی به نام تکدی‌گری، نگران هستند. این نگرانی شان هم به حق است وقتی در منطقه‌ای، این پدیده افزایش پیدا کرد، چهره شهر را زشت می‌کنند، توقع ما از شهرداری و نیروی انتطامی این است که این افراد را شناسایی و ساماندهی کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: ویدا آزادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار