امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

نرمش قهرمانانه، انعطاف از روی عزّت، حکمت و مصلحت است نه از روی ذلّت و جهالت

فیروزکوه ( پانا)_ امام جمعه شهرستان فیروزکوه، منظور از نرمش قهرمانانه را انعطاف در مسیر برای رسیدن به هدف اصلی دانست و گفت نرمش قهرمانانه، انعطاف از روی عزّت، حکمت و مصلحت است نه از روی ذلّت و جهالت.

کد مطلب: ۱۳۷۵۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نرمش قهرمانانه، انعطاف از روی عزّت، حکمت و مصلحت است نه از روی ذلّت و جهالت

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه پنجم خرداد ماه، با اشاره به ولادت باسعادت امام رضا (ع) گفت: یکی از مسائل مهم زندگانی امام رضا علیه السلام، مسئله ولایت عهدی است، مأمون از آن کار خود، ۳ هدف عمده "جدا کردن امام از شیعیان و کنترل علویان و جلوگیری از قیام آنها"، "مشروعیت بخشیدن به حکومت خود" و "مخدوش کردن وجاهت و قداست امام" را داشت. ولی امام رضا علیه‌السلام با درایت خویش، عدم دخالت در کارهای حکومتی، انتقاد کردن از حکومت مأمون و جهاد تبیین _مناظره با مخالفان و آگاه‌سازی کسانی که شبهه داشتند_ دسیسه مأمون را نقش بر آب کرد.

امام جمعه فیروزکوه بیان کرد: ادعای شیعه بودن خیلی سخت است؛ امام صادق علیه‌السلام فرمود "شیعه جعفری کسی است که حلال خور و پاکدامن است، در جهاد سرسخت باشد، برای رضای خدای خود کار کند، به پاداش الهی امیدوار باشد، از مجازات او بترسد، این چنین افرادی شیعیان جعفری هستند؛ خدایا ما را از شیعیان واقعی قرار بده.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل معنوی تحکیم بنیان خانواده، لقمه حلال است؛ یک لقمه حرام ممکن است یک نسل را خراب کند، خیلی باید دقت کنیم؛ گاهی ممکن است شیطان وسوسه بکند، مال حرام زیاد را در نظر انسان جلوه بدهد؛ ولی مال حلال برکت دارد، لذت‌بخش است.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) فرمودند "هر کس به مال اندک حلال راضی باشد، هزینه‌های زندگی وی کاهش می‌یابد، خانواده‌اش نعمت یابند، خداوند او را به درد و درمان دنیا بینا سازد و او را سالم از دنیا به بهشت ببرد".

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در خطبه دوم، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، با اشاره به هفتم خرداد ماه، بیان کرد: ۷خرداد، سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی است که به همه نمایندگان انقلابی به ویژه دکتر رسولی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به نکات مهم بیانات رهبر در جمع نمایندگان مجلس، درباره اهمیت قانون‌گذاری گفت: اگر قانون نباشد، طبعاً روزمرّگی و هرج‌ و مرج است؛ بنابراین مهم‌ترین شأن نمایندگان مجلس، قانون‌‌گذاری است، سیاست‌های کلّی جهت را معیّن می‌کند، قانون‌گذاری راه‌ها و جادّه‌هایی را که به این جهت می‌شود حرکت کرد مشخّص می‌کند. مجلس یازدهم بحمداللّه مجلسی انقلابی، باسواد، جوان، پُرتحرّک و پُرکار است.از اقدامات ارزشمند این مجلس، وضع قوانین مهم از جمله قانون «اقدام راهبردی» که این [قانون]، کشور را از سرگردانی در قضیّه‌ی هسته‌ای نجات داد؛ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیّت» که به معنای واقعی کلمه از آن قانون‌های حیاتی است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: قانون «جهش تولید دانش‌بنیان»، قانون «جهش تولید مسکن»، قانون «مالیات بر خانه‌های خالی»، قانون «رتبه‌بندی معلمان»، قانون «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار»، قانون «حمایت از خانواده و‌ جمعیت» از دیگر قانون‌ها می‌باشند؛ ساده زیستی و تواضع با مردم نیز از امتیازات مجلس یازدهم است. عزّت، حکمت و مصلحت از اصول حاکم بر سیاست خارجی است.

وی تصریح کرد: منظور از نرمش قهرمانانه، انعطاف در مسیر برای رسیدن به هدف اصلی است، نه رها کردن هدف؛ مقابل آن، دیپلماسی التماسی و ذلیلانه است؛ نرمش قهرمانانه، انعطاف از روی عزّت، حکمت و مصلحت است نه از روی ذلّت و جهالت،در این راستا در هفته گذشته، شاهد سفر رئیس جمهور به اندونزی بعد از ۱۷ سال بودیم که در این سفر ۱۱ قرارداد همکاری نوشته شد.سفر رئیس جمهور به اندونزی سفری پر اهمیت بود، چراکه اندونزی بزرگ‌ترین کشور مسلمان با جمعیتی بالغ بر ۲۷۷ میلیون نفر یکی از اقتصادهای نوظهور جهان است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۵ به چهارمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود؛ و ظرفیت بسیار فراوانی برای توسعه اقتصادی ایران به همراه دارد، انشاءالله این همکاری‌ها موجب گشایش اقتصادی برای کشور خواهد شد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه درباره لایحه عفاف و حجاب، گفت: بنابر اعلام سخنگوی دولت، متن منتشر شده نهایی نبوده و آخرین اصلاحات در آن اعمال نشده است، هرگونه اظهار نظر زودهنگام صحیح نیست، مطالبه ما از دولت محترم و نمایندگان مجلس این است نسبت به تصویب قانون بازدارنده و قاطع اقدام کنند.

حیدری با اشاره به ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها، بیان کرد: اخیراً "سامانه ملّی املاک و مستغلات" به منظور شفاف‌سازی بازار اجاره بها و جلوگیری از سوداگری واسطه‌ها و دلال‌ها در بازار مسکن ایجاد شده است، از مزایای این سامانه، رایگان شدن هزینه انعقاد قرارداد اجاره منزل و اخذ کد رهگیری و رصد دقیق خانه‌های خالی از سکنه است؛ امیدواریم اقدامات دولت در جهت کاهش فشار بر مستأجران مفید واقع شود.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیـــــما ایــــــلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار