آیت الله خاتمی:

اگر صبر و تقوا داشته باشید توطئه‌ها اثر نخواهد داشت

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت از جمله وعده‌های مشروط خداوند این است که اگر صبر و تقوا داشته باشید توطئه‌ها اثر نخواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۷۶۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اگر صبر و تقوا داشته باشید توطئه‌ها اثر نخواهد داشت

آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ضمن دعوت همه به تقوا گفت: ازجمله صفاتی که قرآن برای ذات مقدس ربوبی، بیان کرده این است که خداوند به عهدش وفادار است و خداوند وعده‌هایی داده و پای وعده‌هایش ایستاده است. از جمله وعده‌های مشروط خداوند این است که اگر صبر و تقوا داشته باشید توطئه‌ها اثر نخواهد داشت.

وی افزود: در آیات قرآن آمده که دشمنان دست بردار از سرتان نیستند و تا شما بر دین استقامت دارید توطئه می‌کنند و این زهر دشمن است.

وی تاکید کرد: آن‌چه که جلوی دشمنان را می‌گیرد، مقاومت و ایستادن پای حرف حق و دیگری تقوا و حریم نگه‌داری برای خداوند است. اگر شما این دو عنصر را داشته باشید، آسیب نمی‌بینید.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ۴۴ سال از انقلاب گذشته و راز موفقیت‌های این ۴۴ ساله ما، ۸ سال مقاومت بود که دشمن دست تسلیم بلند کرد. نماز جمعه جلوه تقواست. ‌بی‌تقوایی گسترده نیست. شما علی‌رغم همه مشکلات در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته آمدید.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز تهران نیز گفت: از رنگ به رنگ شدن در دین خدا بپرهیزید. بعضی‌ها آفتاب سایه‌ای هستند. این‌طور نباشید و پای دین در هر شرایطی بایستید. بعضی بی‌حجاب‌ها فضایی بوجود می‌آورند تا باحجاب‌ها احساس خجالت کنند؛ در حالی که پایبندی به دین خجالت ندارد، افتخار دارد. شما پایبند به حجاب باشید. متدینین به دین‌تان افتخار کنید.

وی ادامه داد: تحرک دیپلماسی که در ماه‌های اخیر دیده می‌شود شایسته تحسین است و در این دولت شاهد تحرکات سیاسی بودیم. در ماه های اخیر آمد و رفت‌های سیاسی نشاندهنده یک تحرک جدید در عرصه سیاسی است.

خاتمی با اشاره به فرارسیدن روز ۱۴ خردادماه گفت: در این ۴۴ سال شاید نتوان داغی به سنگینی داغ ارتحال امام (ره) یافت. امام راحل ما هر آن‌چه عالمان گذشته و علمداران دین داشتند، داشت. ایشان اخلاص و تقوا و علم و... داشت.

وی افزود: امام راحل ما چند خصوصیت منحصر به فرد داشت؛ مساله ولایت فقیه، مساله‌ای نیست که امام آورده باشد و بعد از انقلاب مطرح شده باشد. دو جلد کتاب قطور پژوهشگاه آستان قدس منتشر کرده و تمام کلمات بزرگان را آورده و ۱۲۰۰ بار فقها از ولایت فقیه گفته‌اند؛ لذا ولایت فقیه مساله‌ای جاافتاده در فقه است. امام دو کار منحصر به فرد انجام دادند؛ ولایت فقیه را برنامه حکومت اسلامی دید و دیگر این‌که امام راحل ۱۰ سال معمار ولایت فقیه شد.

وی ادامه داد: ارمغان امام و حاصل عمر ایشان نظام اسلامی است و حفاظت از این یادگار حفاظت از خط امام است. نمی‌توان امام را باور داشت و ولایت فقیه را نپذیرفت و این دروغ است. امروز تجلی ارادت به امام(ره) حمایت عملی از ولی فقیه است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دیگر ویژگی منحصر به فرد امام در بین فقها باورکردن مردم و اعتماد به مردم بود. امام مردم را باور داشت‌ و همین مردم جای حکومت فاسد، حکومت اسلامی را گذاشتند. مردم حکومت اسلام را می خواستند. امام‌(ره) در طول مبارزه با طاغوت از مبارزه مسلحانه دم نزد و فقط روی جهاد تبیین تاکید داشت. امروز نگاه رهبری همین است و شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید و حامی بودید و به فضل خدا حامی خواهید بود. امام(ره) از صمیم جان از شما تجلیل کرد و شما هم خوب اسقبال کردید و ۹ میلیون نفر در تهران به استقبال امام رفتید و ۱۱ میلیون بدرقه‌اش کردید.

وی هم‌چنین یادآور شد: روز ۱۴ خرداد روز انتخاب شایسته مقام معظم رهبری است. انتخاب آن روز انتخابی واقع بینانه و همراه با بصیرت بود و بحمدالله انتخابی کاملا بجاست. پرچمی که امام راحل در این کشور برافراشت، جانشین به حق امام همچنان این پرچم را برافراشته و نگهداشته است. بزرگی را به جانشینی امام برگزیدند که همانند امام هوای ریاست نداشت و ندارد و همانند امام تکلیف مدار و وظیفه مدار است. دشمنان او هم مقام معظم رهبری را دور اندیش‌ترین رهبر جهانی نامیدند و با تدبیر الهی‌اش در طول این ۴۴ سال توطئه‌های دشمن خنثی شده و به فضل خدا خنثی خواهد شد. او مفسر عملی خط امام است و سخنرانی ایشان درمرقد امام، منشور امام شناسی است.

وی در پایان با اشاره به واقعه تاریخی ۱۵ خرداد نیز گفت: روز ۱۵ خرداد مناسبت مهمی است و قیام ۱۵ خرداد ۶۰ سال پیش، قیامی صدرصد اسلامی و با انگیزه های خالص اسلامی و شعارهای اسلامی بود. در دفاع از حریم ولایت امام این قیام بزرگ شکل گرفت و نظام و انقلاب ما مدیون حمایت از ولایت است. تنها قیامی که جواب داد و شاه را سرنگون وحکومتش را نابود کرد؛ این قیام بود. نسل‌های بعد از انقلاب بدانند که قیام ۱۵ خرداد، انقلاب را بوجود آورد و نگهداشته و راه آن انقلاب را ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار