رئیس ستاد انتخابات کشور:

دستورالعمل شفافیت انتخابات با نظر شورای نگهبان ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر کشور بر لزوم بهره‌گیری از الگوی محله‌محوری برای برگزاری انتخابات پرشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل شفافیت انتخابات با نظر شورای نگهبان ابلاغ می‌شود

‌به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ جلسه ستاد انتخابات استان با حضور محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، محسن اسلامی مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور، علیرضا فخاری استاندار تهران، معاونان استاندار، فرمانداران و بخشداران استان در محل استانداری تهران برگزار شد.

غلامرضا در حاشیه این جلسه با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار داشت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، چهار مولفه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در دستور کار قرار گرفت و راهبردهایی برای اجرایی شدن این مولفه‌ها به استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: در همایش معاونین سیاسی سراسر کشور که روسای ستادهای انتخاباتی هم محسوب می‌شوند، برنامه‌های مرتبط با انتخابات با محوریت مشارکت مورد بررسی و مصوباتی در مورد سلامت و رقابت ابلاغ شد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ارتباط چهار مولفه سلامت با امنیت و رقابت با مشارکت عنوان کرد: در مورد سلامت انتخابات ما و شورای نگهبان نظارت خوبی داریم، در این زمینه دستورالعمل‌هایی تهیه شده که پس از نهایی‌شدن ابلاغ می‌شود؛ دستوالعمل شفافیت هم با نظر شورای نگهبان ابلاغ می‌شود.

غلامرضا سپس گفت: برای تبلیغات نامزدها هم دستورالعمل تهیه می‌شود اگر طرح مجلس تصویب شود باید برای تبلیغات نامزدها هم قانون تهیه شود و اگر قانون قبلی ملاک باشد باید دستورالعمل تهیه شود و در کنار آنها برنامه شفافیت مبنای عمل در موضوع سلامت انتخابات قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: برای انتخاب اعضای کمیته اجرایی و بررسی صلاحیت‌ها هم دستورالعمل تهیه شده که به زودی ابلاغ می‌شود.

وی در مورد مشارکت در انتخابات عنوان کرد: برای مشارکت در انتخابات، برش‌های استانی متناسب با هر استان تهیه شده که نیمی از استان‌ها اقدامات خود در این زمینه را آغاز کردند.

غلامرضا تاکید کرد: در زمینه مشارکت کارهای خوب و متنوعی در دستورکار قرار گرفته که از جمله آن الگوی محله‌محوری است که فقط ناظر بر انتخابات نیست، در این زمینه از تجربیات گذشته مثل شورایاری، گروه‌های جهادی، سرای محله و غیره استفاده می‌شود تا با محوریت فرمانداران، بخشداران و دهیاران با استفاده از این زنجیره انتخابات پرشور و باشکوهی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار